0 likes
Opmerkingen
Moderator

Goedemiddag Theodorus, wat vervelend dat dit niet lukt! Ik heb het net even geprobeerd en kreeg zelf wel het volledige overzicht. Kan je mij misschien aangeven wat er precies gebeurd? Krijg je een foutmelding? Of zie je het overzicht niet en print die maar voor de helft?

Ik kijk graag even met je meeSmiley Vrolijk 

Cadet

Goedemorgen Michelle,

het gaat om het overzicht van mijn echtgenote. We kunnen haar overzicht op het scherm volledig inzien. We willen het ook als naslagwerk digitaal opslaan.

Daarom gebruik ik de afdruk mogelijkheid. Als printer heb gekozen voor Microsoft XPS document printer. Dat levert een bestand op dat op elke Windows computer probleemloos ingezien kan worden.

Het resultaat is dat we een rapport krijgen van 12 pagina's over de maanden december 2015 t/m mei 2015. Op het scherm bestaat het complete rapport uit 14 pagina's.

Omdat ik vermoedde dat het misschien aan de optie van de gekozen printer lag, heb ik ook nog het programma PDF creator geïnstalleerd, ook een virtuele printer die een PDF bestand maakt. Hier krijg ik hetzelfde resultaat als boven beschreven.

Ik heb niet op papier willen afdrukken vanwege de privacy.

Graag uw tips.

Moderator

Bedankt voor je uitleg Theodorus. 

Ik ga dit doorgeven aan mijn collega's van de afdeling online, zodat ze even goed kunnen bekijken wat er aan de hand is. En hoe dit op te lossen is uiteraard. 

Een terugkoppeling volgt!

Het is misschien niet de meest handige of mooie oplossing. Maar je zou de twee ontbrekende pagina's 'handmatig' kunnen kopiëren. Dan heb je de informatie in ieder geval op je eigen pc.  

Moderator

@TheodorusIk heb wat nieuwe informatie voor je en meteen ook een extra vraag. 

Mijn collega heeft meteen zelf wat testen gedaan. Het lijkt te verschillen per browser programma. 
Test hij met Internet Explorer, dan lijkt alles te werken. Via de optie Microsoft XPS document printer (als printen op papier), is de informatie volledig. Maar via Google Chrome ziet hij dat inderdaad niet alles op papier of in een .xps document komt. De laatste pagina ontbreekt dan in beide gevallen.

Misschien is het de moeite waard om het eens via een andere browser te proberen? 

Firefox hebben we nog niet getest trouwens. Ik hoop dat dit voor jou ook de oplossing is. Laat je het even weten? 

Tot slot: Welke browser gebruik jij en welke versie?

Mijn collega wil hier in iedergeval wel verder naar kijken. Deze informatie is dan prettig om te hebben. 

Cadet

@Eva S

Ik heb het overzicht nu met Internetexplorer getest en nu krijg ik het volledige overzicht. 22pagina's!!

Mijn standaard web browser is Firefox 49.0.2

Ik werk met Windows 8.1

Ik ben blij dat ik nu een work around heb.

Hopelijk kan het probleem met andere browsers als Firefox verholpen worden.

Met vriendelijke groet,

Moderator

Gelukkig dat het wel werkt met een andere web browser.

Ik geef je extra informatie (webbrowser / Windows) door aan mijn collega's van de afdeling online. Zodat ze aan de slag kunnen met dit probleem. Bedankt voor je hulp! 

Moderator
Status gewijzigd in: Uitgevoerd

Geregelde bezoeker

Hallo, goedenavond. Denk dat ik bij het 'verkeerde' bord ben aangeland, maar niet direct een andere passende vinden. Sorry.

Mijn vraag gaat namelijk over het zorgverbruik. Helaas is mijn zorgverbruik aardig hoog. Maar ook: kan er niets aan doen. Om grip en/of overzicht te krijgen over mijn zorgverbruik, is het handig dat je zo'n overzicht kan inzien. Dat is wat 'Den Haag' ook promoot. Krijg inzicht. Welnu, dat is mogelijk als ik in mijn inlog bij "Mijn Zilveren Kruis". Daar bekeek ik vandaag mijn zorgverbruik over 2016. Je weet nooit of deze al 'klaar' is omdat zorgaanbieders vaak nog in het volgende, nieuwe jaar (2017) nog declaraties indienen van het afgelopen jaar (2016).  Het zij zo. Wat ik heb gedaan is mijn zorgverbuik printen. Dat is wat! Wat heet! Dat is niks! Ik wil graag een TOTAALoverzicht van 2016 printen over de kosten die nú bekend zijn. Maar als je dit overzicht print, krijg je maar een gedeelte van je kosten te zien. Mijn Zilveren Kruis laat 11 pagina's zien over 2016. Bij printen heb ik er maar 7. Mijn zorgkosten starten op 01-01-2016 maar mijn geprinte versie gaat slechts terug naar 12-05-2016. Het lijkt me dat hier iets niet klopt. Het moet toch mogelijk zijn om je HELE zorgverbruik in één keer te printen?

Graag zou ik van iemand van ZK een oplossing willen vernemen, waarvoor dank! Groet, Harry

Moderator

@HJE

Ten eerste, goed dat je zo bezig bent met je zorgverbruik. Dan is het natuurlijk extra vervelend wanneer de techniek niet meehelpt en je niet het gehele overzicht kan uitprinten. 

Ik heb al eens eerder gehoord dat iemand deze problemen heeft gehad. Vandaar dat ik je topic ook heb verplaatst naar het topic van Theodorus. Zijn probleem is toen opgelost door te wisselen van browser. Uiteraard is dit nog geen volledige oplossing. Mijn collega's van de afdeling online werken nog aan de de andere browsers. 

Ik zou zeggen, lees het bovenstaande gesprek eens door. 

Lukt het je wel wanneer je gebruik maakt van Internet Explorer? 

Ook ben ik benieuwd welke browser jij hebt gebruikt HJE, altijd handige informatie van mijn collega's van de afdeling Online

Geregelde bezoeker

Top Eva, dat was de oplossing. Ik gebruik Mozilla Firefox en de Microsoft Internet Explorer (IE) is de browser die dit probleem inderdaad oplost. Wat ik wel heel vreemd vind trouwens, dat er geen opmerking staat bij de optie "Print zorgverbruik", of dat die niet in het oog springt. Zeker gezien dat dit 'probleem' al bij anderen (ook) al langer speelde. Een tip van iets van "werkt allleen met  IE" had dan wel op zijn plaats geweest. Ik vind dat ZK hier punten kan scoren door zo'n opmerking erbij te plaatsen. Zoals 't nu is moet je 't maar net weten en je je blijven ergeren terwijl het niet nodig is en zo makkelijk voorkomen kan worden. Dus in plaats van heen-en-weer schrijven over dit onderwerp, had 't allang en snel kunnen worden opgelost (denk ik..).  Het is wellicht bij desbetreffeden afdelling niet opgekomen. Typisch. En wat zonde van de tijd van cliënten die hiermee worstelen. Ik hoop snel een dergelijke 'tip' aan te treffen bij desbetreffend venstertje. Groet, H.