0 likes

Beste,

Momenteel kunnen wij "buitenlanders" niet aanloggen op "Mijn Zilveren Kruis", omdat wij geen DIGIG kunnen aanvragen. Hiervoor moet je de Nederlandse nationaliteit hebben.

Het zou handig zijn moest dit wel mogelijk worden gemaakt!

Met vriendelijke groeten

Rob

Opmerkingen
Community Manager

Hoi Rob, bedankt voor het indienen van een idee. 

Je voorstel is me duidelijk. Zorgen dat mensen die geen DigiD kunnen aanvragen ook toegang krijgen tot Mijn Zilveren Kruis. 
Op dit moment heb ik helaas geen ander nieuws voor je. Je weet zo te lezen precies hoe het werkt. De volledige toegang krijg je alleen met DigiD (in combinatie met SMS controle). En om een DigiD aan te kunnen vragen heb je de Nederlandse nationaliteit nodig. Hierover kan je ook het één en ander terug lezen op onze website en op de website van DigiD zelf. 

Toch even voor de zekerheid. Ook voor de andere mensen die dit lezen: Als je in het buitenland woont, maar wel de Nederlandse nationaliteit hebt, zijn er wel mogelijkheden. Meer hierover lees je ook op de website van DigiD.

Ik kan me wel voorstellen dat jij niet de enige bent in deze situatie. Regelmatig bespreken we alle Mijn Zilveren Kruis ideeën hier met collega's die gaan over Mijn Zilveren Kruis. Ik wil je idee daarom daar graag nog wel even voorleggen, al is het maar voor eventuele extra informatie. Bijvoorbeeld, zijn er nog andere manieren om wel soort gelijke diensten en services te bieden? Die ook nog steeds veilig zijn en binnen de regels vallen. Hier kom ik later nog op terug!