vergoeding pleisters

Geregelde bezoeker

Goedendag, ik heb nogal veel last van huidkanker, daarvoor word ik vaak geopereerd. Ik ben steeds veel geld kwijt voor verbandmiddelen, is daar een vergoeding voor mogelijk? Eventueel met een recept van een dermatoloog? 

vergoeding pleisters

3 ANTWOORDEN

Re: vergoeding pleisters

Uitblinker

hoi @cloris

verbandmiddelen worden in principe vergoed vanuit de basisverzekering(eigen risico geldt wel), maar wel met een verwijzing van o.a. je behandelend arts.

beetje afhankelijk van de gebruikte middelen en ernst van de aandoening, maar als ik je bericht lees, gaat het zeker niet om simpele pleistertjes.

https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/vergoedingen/Paginas/Verbandmiddelen.aspx

groet mike

Geregelde bezoeker

dank voor je bericht.

Webcare

Dat zijn een hoop zorgen voor je, Cloris. Goed dat je navraagt of er een vergoeding mogelijk is voor de verbandmiddelen, aangezien je hier steeds veel geld voor kwijt bent.   

Met een  recept van de dermatoloog kan je naar een gecontracteerde zorgaanbieder. Die vind je hier ​​​​​​​in de Zorgzoeker.

De leverancier weet welke verbandmiddelen vergoed worden in jouw situatie. Hij declareert de kosten dan rechtstreeks bij ons. De kosten vallen wel onder het eigen risico als dat nog niet helemaal verbruikt is.   

Ik hoor het graag van je als je nog vragen hebt, Cloris.   

PS.  In de link die Mike stuurt, staat alle informatie over de voorwaarden en vergoeding van verbandmiddelen. Bedankt voor jouw reactie, Mike!   

Groeten, Sylvana