Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

vergoeding pennaalden insulinepen

Uitblinker

kreeg netin de apotheek te horen dat de naaldjes die ik momenteel gebruik voor de toediening van m'n insuline ((BD micro-fine ultra 0,23mm(32G) x 4mm), niet meer verstrekt zouden kunnen worden zonder geheel of gedeeltelijke betaling.

blijkbaar moeten ze namens jullie eigenlijk andere naalden gaan verstrekken om voor een volledige vergoeding in aanmerking te kunnen komen.

kunnen jullie hier iets meer duidelijkheid in geven of er blijkbaar een preferentiebeleid is op dit gebied?

hopenlijk niet hetzelfde beleid als wat agis in het verleden deed, want dat was diep triest

groet mike

• 2015
  • 2016
  • Hulpmiddelen

vergoeding pennaalden insulinepen

5 ANTWOORDEN

Re: vergoeding pennaalden insulinepen

Medewerker

Hi Mike,

ik heb je vraag direct even uitgezet bij de verantwoordelijke afdeling voor het antwoord. Meestal vergoeden we een bepaald bedrag en de leverancier koopt voor dat bedrag zijn middelen. Of dat hierbij ook zo is durf ik niet te zeggen dus moet je het antwoord even schuldig blijven. Zodra ik meer weet laat ik het direct weten!

Uitblinker

@Michiel

heb je al iets gehoord van de betreffende afdeling??

groet mike

Medewerker

Hallo Mike,

Allereerst mijn excuses voor de late reactie. Wel heel toevallig dat ik 5 minuten geleden een antwoord heb gekregen. Mijn collega gaf aan dat wij geen specifieke naalden voorschrijven, dus dat het ook niet zo is dat wij zeggen dat ze andere naalden moeten leveren. Wat we wel doen is een maximaal bedrag vergoeden voor de naalden. Deze is gebaseerd op de apotheekinkoopprijs (AIP). 

Nogmaals mijn excuses voor het late antwoord en tot morgen.

Uitblinker

@Michiel

excuses aanvaard Smiley Erg vrolijk toeval bestaat ;-)

ok, jullie schrijven dus geen specifieke naalden voor , maar wel een bepaald budget waar binnen alles moet kunnen voor de apotheek.

dat lijkt toch ook erg op een beperking in de keuzevrijheid.

BD Autoshield Duo Pennaald 5mm afgezet tegen de BD Microfine+ Pennaald 5mm

zal de eerste dus waarschijnlijk niet vergoed worden omdat deze meer dan 2x zo duur is, terwijl ze nagenoeg vergelijkbaar zijn in werking.

hoe wordt de apotheekinkoopprijs opgebouwd? 

Medewerker

Toeval bestaat inderdaad, anders hadden ze het woord niet uitgevonden Smiley Knipoog

De apotheekinkoopprijs is de prijs die de fabrikanten aanleveren bij de zogeheten Z-index . De overheid heeft voor bepaalde medicijnen een maximum prijs ingesteld.