Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

vergoeding bril/contactlenzen

Nieuwkomer

Hallo,

ik wil dit jaar een zorgverzekering afsluiten bij zilverenkruis.
Hierbij dacht ik om hierbij een aanvullende verzekering te nemen en dan vooral voor de vergoeding van de contactlenzen. Alleen nu zag ik staan dat de vergoeding per 3 jaar is. Betekent dit dat ik dan 3 jaar lang die aanvullende verzekering moet houden voordat ik de vergoeding kan ontvangen? Verder zit ik ook bij een opticien die niet met jullie een contract heeft, wat betekent dat voor mijn vergoedingen? 

Verder heb ik de collectieve verzekering ISO/LVSB en daarbij wordt nog wat gezegd over extra vergoedingen bij brillen en contactlenzen bij beter af extra studenten pakket. Wat houdt dit precies in of vervalt deze doordat ik beter af plus polis 2 ster al afgesloten heb?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Rosalie 

vergoeding bril/contactlenzen

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: vergoeding bril/contactlenzen

Fanatiekeling
Volgens mij kun je de vergoeding gelijk krijgen. Als je dan verzekerd blijft kun je pas drie kalenderjaren later weer vergoeding krijgen. Maar als je opzegt, hoef je het geld niet terug te betalen. 

Van het Beter Af extra pakket studenten weet ik onvoldoende af. Maar ik vermoed dat dit wel een extra bedrag is, dat bovenop de vergoeding van het eigen gekozen pakket komt. 

PS ik hoop dat je niet gekozen hebt voor de Selectief variant. Ben je je ervan bewust dat je maar bij 30 ziekenhuizen in heel NL terecht kan? Mocht je echt ziek worden, dan kan dat vervelend uitpakken. 

Re: vergoeding bril/contactlenzen

Medewerker
Hoi Rosalie,

Wat Elze30 zegt, klopt helemaal! Je aanvullende pakket geeft direct vergoeding zodra hij ingaat en pas 3 jaar later kun je opnieuw die vergoeding claimen.
De extra vergoedig uit het studentenpakket komt bovenop datgene wat jouw gekozen Beter Af Plus Pakket uitkeert!

Groetjes,
Jeroen

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.