vergoeding bril bij wijziging aanvullend pakket

Voorbijganger

Hallo,

Ik heb nu een 4 sterren aanvullende verzekering en dus recht op € 250 vergoeding voor een bril. Volgend jaar wil ik m'n aanvullende verzekering verlagen naar 3 sterren (€ 150 vergoeding). Door een oogoperatie heb ik nieuwe bril nodig. Volgend jaar wil ik ook nog een multivocale bril omdat het lezen steeds slechter gaat. Wat gebeurd er met m'n vergoeding als ik nu bijv. een goedkope bril van € 100 koop. Heb ik dan volgend jaar recht op € 150 vergoeding of maar € 50?

vergoeding bril bij wijziging aanvullend pakket

6 ANTWOORDEN

Re: vergoeding bril bij wijziging aanvullend pakket

Fanatiekeling

Slechts €50. De verzekering van het jaar dat je de vergoeding aanvraagt bepaalt de hoogte. Dus €150, waarvan je al €100 verbruikt hebt.

Groet, Feina.

Voorbijganger

Bedankt voor je antwoord maar als het jaar van de aanvraag bepaalt dan zou de vergoeding toch € 250 zijn als ik dit jaar al een bril koop?

Community Manager

Welkom op de community @FvS. Goed dat je jouw vraag hier stelt. Ik weet niet direct het antwoord. En ga even een hulplijn inschakelen. Ik kom zo snel mogelijk op je vraag terug!

Fanatiekeling

Het gaat om het jaar van de factuur. U krijgt in 2018 een factuur. Dat moment is bepalend. Dus max. €150. En u heeft op dat moment al €100 verbruikt van de €150 per drie jaar.

Groet, Feina.

Voorbijganger

maar als ik in 2017 al een goedkope bril van € 90 koop geldt dus de vergoeding van € 250. Maar wat gebeurd er als ik in 2018 nog een bril koop? Wat is dan de vergoeding? 

Community Manager

Ik heb het even nagevraagd @FvS.

Als je in 2017 € 100 aan een bril besteedt en in 2018 overgaat van een Aanvullend 4 sterren naar een Aanvullend 3 sterren dan is er nog recht op een vergoeding van € 50. De vergoeding vanuit de Aanvullende 3 sterren is € 150 per 3 kalenderjaren. Koop je nu een bril van € 90 dan is er dus nog € 60 over.

De voorwaarden kun je nalezen in de online vergoeding voor brillen. Verder kun je misschien ook gebruikmaken van Zilverkorting. Kun je verder met dit antwoord? Mocht je nog aanvullende vragen hebben, hoor ik het graag!