Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

luier vergoeding voor gehandicapt kindje van drie jaar

Bewerkt 
Nieuwkomer

Mijn zoontje is verlopig nog lang niet zindelijk door zijn lichamelijke en geestelijke beperking.
Kan ik het gebruik van zijn luiers ook declareren?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

luier vergoeding voor gehandicapt kindje van drie jaar

OPGELOST
3 ANTWOORDEN

Re: luier vergoeding voor gehandicapt kindje van drie jaar

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Beste Ipelk,

Welkom op ons forum. Incontinentiemateriaal (luiers) wordt voor uw zoon vergoed. Hier leest u alle informatie en voorwaarden.

Re: luier vergoeding voor gehandicapt kindje van drie jaar

Fanatiekeling
Let op : er gelden dus voorwaarden aan de leeftijd en u heeft een verwijzing nodig. 
P.S. Zlveren Kruis: kan ik uitleg krijgen bij de tekst op de website? Er staat op de website, u krijgt een vergoeding wanneer 

• Het gaat om een kind van 3 of 4 jaar met een niet fysiologische vorm van incontinentie. 
  • Het gaat om een kind van 5 jaar of ouder tenzij het gaat om bedplassen

[list=1]
  • Ik begrijp dit niet: krijgt  een 50- jarige geen vergoeding? ( want die leeftijdsgroep staat er niet bij). 
  • En wat betekent " een niet fysiologische vorm van incontinentie."  dit wordt uitgelegd als zijnde 'niet natuurlijk" , maar wat betekent dit? Wordt bedoeld een afwijking tgv een operátie bijvoorbeeld? En wordt een geestelijke achterstand hiertoe gerekend? 
  • En als een kind van 6 jaar langer dan 3 maanden 2 keer per week in bed plast, wordt dan incontinentiemateriaal dan juist wel of juist niet vergoed? 

Conclusie: ik betwijfel of het zal worden vergoed. Want uw kindje is 3 jaar. Heeft uw kind een " niet fysiologische vorm van incontininentie? Dat is eigenlijk uw vraag misschien? Had u de tekst op de website al gelezen maar begreep u het niet?  
    Ik ook niet!
  • Re: luier vergoeding voor gehandicapt kindje van drie jaar

Bewerkt 
    Webcare
    ipelk schreef:
    Mijn zoontje is verlopig nog lang niet zindelijk door zijn lichamelijke en geestelijke beperking.
    Kan ik het gebruik van zijn luiers ook declareren?

Elze30 schreef:
    Let op : er gelden dus voorwaarden aan de leeftijd en u heeft een verwijzing nodig. 
    P.S. Zlveren Kruis: kan ik uitleg krijgen bij de tekst op de website? Er staat op de website, u krijgt een vergoeding wanneer 

• Het gaat om een kind van 3 of 4 jaar met een niet fysiologische vorm van incontinentie. 
    • Het gaat om een kind van 5 jaar of ouder tenzij het gaat om bedplassen

[list=1]
    • Ik begrijp dit niet: krijgt  een 50- jarige geen vergoeding? ( want die leeftijdsgroep staat er niet bij). 
    • En wat betekent " een niet fysiologische vorm van incontinentie."  dit wordt uitgelegd als zijnde 'niet natuurlijk" , maar wat betekent dit? Wordt bedoeld een afwijking tgv een operátie bijvoorbeeld? En wordt een geestelijke achterstand hiertoe gerekend? 
    • En als een kind van 6 jaar langer dan 3 maanden 2 keer per week in bed plast, wordt dan incontinentiemateriaal dan juist wel of juist niet vergoed? 

Conclusie: ik betwijfel of het zal worden vergoed. Want uw kindje is 3 jaar. Heeft uw kind een " niet fysiologische vorm van incontininentie? Dat is eigenlijk uw vraag misschien? Had u de tekst op de website al gelezen maar begreep u het niet?  
      Ik ook niet!

Beste Elze,
    Je geeft aan dat je twijfel hebt of er wel vergoeding is voor de luiers van de zoon van ipelk.
    Er is geen reden voor deze twijfel. Mijn collega Nathalie heeft een correct antwoord gegeven op deze vraag. De luiers worden vergoed.

Je opmerkingen over de onduidelijkheid over de formulering van de uitleg over de incontinentie op de site vind ik terecht.
    Het is een signaal wat we hebben besproken binnen ons team en waar we zeker iets aan hebben.

Het is de bedoeling dat voor iedereen het helder is wat de vergoedingen zijn. We zullen dit aanpassen op de site als we de gewijzigde uitleg concreet hebben.

Ik kan je alvast verder helpen met de uitleg over de definitie van "niet fysiologische incontinentie".
    Je moet hierbij denken aan een vorm van incontinentie waarbij door de oorzaak van de aandoening niet te verwachten valt dat er zindelijkheid ooit mogelijk is.

Je vraagt waarom er geen leeftijdscategorie wordt genoemd en wat de vergoeding dan is voor kinderen boven de 6 jaar.
    Je hebt dit goed gelezen, complimenten hiervoor!
    Boven de zes jaar spreken we van profielen die in categoriëen worden ingedeeld.

De apotheek/leverancier moeten samen met klant tot een oplossing komen, met betrekking tot soort en hoeveelheid materiaal. Dit moet zijn afgestemd op het incontinentieprobleem. Er zijn 7 profielen opgesteld, de klant wordt ingedeeld in één van de categorieën.
    Vanaf 1 januari 2013 is er een extra patiëntprofiel 7 gekomen voor mensen met een meervoudige handicap, verstandelijke handicap, ernstig lichamelijke handicap en (verder) gevorderde dementerenden.

Voor wat je laatste opmerking vraag/opmerking betreft wijs ik je op de site en ons vergoedingsartikel waarin duidelijk staat wat de criteria zijn voor vergoeding.
    Elze, thanks, door jouw aandachtige blik gaan we op onze site zeker een en ander verduidelijken!

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.