Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

contactlens

Nieuwkomer

Vorig jaar kreeg ik altijd een gedeelte van het bedrag weer van  mijn lenzen als ik de kassabon opstuurde. 
Dit jaar had ik het weer opgestuurd en ik krijg nu bericht dat dit onder eigen risico valt, terwijl ik vorig jaar ook nog niet aan de max van mijn eigen risico zat.
Ik heb al een paar keer gebeld maar ik kom er niet door heen vanwege de drukte daar, dus probeer ik het zo.

contactlens

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: contactlens

Fanatiekeling

Dit kan verschillende oorzaken hebben, afhankelijk van uw situatie.
Hebt u medische noodzaak om lenzen te gebruiken? Lees in de link wat medische noodzaak is. U moet dan een afwijking aan de oogbolvorm hebben of iets dergelijks. Gewoon bij-of verziend valt niet onder de medische noodzaak.  Alleen in dat geval valt het onder de basisverzekering en in dat geval moet u eigen risico betalen. 
Als u dus een gewone refractieafwijking hebt, zoals 75% van de bevolking, dan wordt een bril niet betaald door de basisverzekering. ( uitzondering daarop zijn de glazen voor kinderbrillen meen ik). 
Als er vorig jaar wel vergoed is, komt dat omdat u, bij de aanvullende verzekering, een klein bedrag verzekerd heeft, afhankelijk van het aantal sterren. De vergoeding is resp. ?0, ?100, ?150 en ?250 per 3 jaar per persoon voor brillen en contactlenzen samen. Dus misschien heeft u het al op?  Zie artikel 17.9 op p. 36 van de polis
Conclusie: ik vermoed dat de reden voor de afwijzing "dat het onder het eigen risico valt" niet klopt. ( mits het zo letterlijk benoemd wordt.

Re: contactlens

Medewerker

Elze bedankt voor deze toelichting, prima uitleg.

Bobby als je jouw persoonsgegevens achterlaat in een privébericht kan ik voor jou nakijken of de kosten voor de contactlenzen onder het eigen risico vallen.