Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

aanschaf hoog-laagbed

Nieuwkomer

voor langdurig gebruik van hoog-laagbed willen ipv in bruikleen krijgen van uitleenbed zelf een een hoog-laagbed aanschaffen, dat mooier is. Welke bijdrage/vergoeding kan gedeclaeerd worden? Is er een normbedrag: bijv. max% van gemiddelde waarde of max. X keer gem. gekontrakteerde tarief

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

aanschaf hoog-laagbed

3 ANTWOORDEN

Re: aanschaf hoog-laagbed

Geregelde bezoeker

Volgens mij krijg je bij een eigen aanschaf geen geld terug.

Bij een restitutiepolis kun je zelf een leverancier voor het bed zoeken. Het bed blijft dan volgens mij ook in bruikleen.

Succes.

Bewerkt 
Fanatiekeling

Nicole75 schreef:

Volgens mij krijg je bij een eigen aanschaf geen geld terug.

Bij een restitutiepolis kun je zelf een leverancier voor het bed zoeken. Het bed blijft dan volgens mij ook in bruikleen.

Succes.

Vraag aan Zilveren Kruis: biedt de hulpmiddelen regeling ( of althans de regeling voor bedden) van Zilveren Kruis inderdaad een vrije keuze bij de retitutiepolis? Ik twijfel hieraan.
Groet, Feina.

Bewerkt 
Moderator
Moderator

Hallo @mike105

Wat @Nicole75 aangeeft klopt. Wij vergoeden een verpleegbed alleen in bruikleen. Het is dus niet mogelijk een bed te kopen en die bij ons te declareren. Wij vergoeden in dit geval ook geen gedeelte van de kosten.

@Feina Het is mogelijk gebruik te maken van een niet-gecontracteerde leverancier. Je hebt dan wél vooraf toestemming nodig.  Je stuurt ons het machtigingen formulier met het voorschrift van de arts / medische motivatie en de offerte ter beoordeling. Wij vergoeden als je een Basis Restitutie / Basis Exclusief polis hebt maximaal 100% WMG tarief of marktconform tarief. 

Heb je zo voldoende informatie @mike105 ?

Groet,

Jan