Zorgpas kwijt zoon

Nieuwkomer
Ik ben de zorgpas van mijn zoon kwijt zelf portomonee kwijt ... we gaan volgende week naar Turkije op vakantie wat nu ... nee heb geen kopie ervan .. wat nu
Mvg Desiree Bos

Zorgpas kwijt zoon

4 ANTWOORDEN

Re: Zorgpas kwijt zoon

Fanatiekeling

Uw zorgpas geeft geen recht op zorg in het buitenland in het algemeen. Het EHIC gedeelte geeft alleen recht op zorg, volgens de voorwaarden van het betreffende land, in alle Europese landen. Turkije valt daar niet onder. 

U heeft ofwel een reisverzekering nodig MET de module " medische zorg" ofwel een aanvullende verzekering bij de zorgverzekeraar, als u op reis gaat. 

In plaats van het pasje kunt u de verzekeringspolis van uw zoon ( via mijnzilverenkruis) uitprinten. Een vervangend pasje is wel handig voor het Europese buitenland en raad ik aan. Alleen de leveringsduur is meestal langer dan een week. 

PS de pijl in de bijlage wijst naar foute informatie: het pasje is alleen maar geldig in Europa, maar kan wel als bewijs dienen dat u een zorgverzekering hebt. Daar moet u echter meestal de rekening voorschieten.

Groet, Feina.

Webcare

Hoi Desiree,

Wat vervelend dat jouw portemonnee kwijt is en ook het zorgpasje van jouw zoon. Zeker zo vlak voor de vakantie. 

Het klopt dat in Turkije de zorgpas niet geldt. In plaats daarvan heb je het 111-formulier nodig. Voor een korte reis raden wij af om een 111-formulier aan te vragen. De reden hiervoor is dat het formulier bij aankomst bij een plaatselijk kantoor van de SGK moet worden geregistreerd. Bij een korte reis is dit niet op tijd geregeld.

Als je zorg nodig hebt in Turkije kan je altijd bellen met onze alarmcentrale (ook al heb je de zorgpas niet bij je). De medewerkers van Eurocross regelen dan dat de zorgverlener een bewijs van verzekering ontvangt. Zij bieden daarnaast advies en ondersteuning bij het bezoek aan de zorgverlener. 

@Feina: Bedankt voor het meedenken!

Ik kan je adviseren Desiree, om een kopie van jullie polisblad mee te nemen. De zorgpas kan je via onze site aanvragen als je inlogt op onze site. Ik wil dit ook graag voor je in orde maken als dit niet lukt. Heb je in dat geval voor mij in een privéberichtje jouw postcode, geboortedatum en relatienummer? 

Mocht er spoedeisende zorg nodig zijn, bel dan de alarmcentrale Eurocross (+31 71 364 18 50).

Een hele fijne vakantie alvast toegewenst!

Ik hoop dat dit een duidelijk antwoord voor je is. Zo niet, laat het me dan gerust weten.

Groetjes,

Sylvana

Fanatiekeling

Niet iedereen weet wat de SGK is. Is dat het Turkse ziekenfonds? 

Groet, Feina.

Webcare

Wist jij het zelf wel @Feina?

Soyal Güvenlik Kurumu (SGK). Dit is de Turkse ziektenkostenverzekering.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.