Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Weekend weg en geen vergoeding voor een nieuwe bloedsuikermeter?

Nieuwkomer

Een vraag over het beleid voor diabeten type 1, zoals ik.

In november was ik een lang weekend bij mijn moeder als mantelzorger. Op dag 1, in het weekend, begaf mijn bloedsuikermeter het. De standaardleverancier bezorgt niet in het weekend en ik had er wel één per direct nodig. Dus dan maar naar de apotheek met weekenddienst die wel een exemplaar had.

Zilveren Kruis vergoedt deze niet. Ik vind dat uitermate vreemd. Hadden jullie liever een ziekenhuisopname vergoed?

Weekend weg en geen vergoeding voor een nieuwe bloedsuikermeter?

1 ANTWOORD

Re: weekend weg en geen vergoeding?

Moderator

Hoi Peter,

Sowieso al vervelend dat je bloedsuikermeter stuk gaat maar vooral op het moment dat je een weekendje bij je moeder bent! Ik snap dat je direct een nieuwe meter nodig hebt. Heb je hierover contact gehad met de leverancier? Er staat namelijk normaal gesproken altijd een noodnummer bij je persoonlijke bestelkaart. Zo kunnen zij jou ook in het weekend verder helpen.

Het kan zijn dat het bovenste te maken heeft met het niet vergoeden van jouw nota. Omdat ik de nota niet heb gezien vind ik het lastig een antwoord te geven op jouw specifieke situatie en nota. Zou je mij je relatienummer en postcode + huisnummer in een priveberichtje kunnen sturen? Dan kijk ik even met je mee.