Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wat is het eigen risico bij hoortoestel boven de norm

Nieuwkomer

Ik heb begrepen, dat als je een hoortoestel wilt nemen, dat te duur is voor je gehoorcategorie, dat je dan alles zelf moet betalen en dat je geen vergoeding van de verzekering krijgt.

Mijn vraag: betekent dit, dat ook je eigen risico daarna niet veranderd is en dat je daarna nog steeds een eigen risico overhoudt van EURO 350?

Wat is het eigen risico bij hoortoestel boven de norm

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: Wat is het eigen risico bij hoortoestel boven de norm

Fanatiekeling

Inderdaad staat in de brochure "Vergoeding Hoortoestellen 2013" op pagina  2 hetgeen u begrepen heeft:
"U krijgt geen vergoeding wanneer u kiest voor een toestel uit een andere categorie dan waarvoor u bent geïndiceerd. Alle kosten komen dan voor uw eigen rekening."  Andere zorgverzekeraars hebben dit anders geregeld. 

Het lijkt mij logisch dat u in dat geval geen eigen risico betaalt. 

Zie ook het vergoedingenoverzicht hoortoestellen 2013 en het regelement hulpmiddelen 2013 pagina 18.
Ik heb uit interesse ook naar het vergoedingenoverzicht hoortoestel 2012 gekeken. In 2012 was het nog wel mogelijk om een meerprijs zelf te betalen ( zie:  " zijn er kosten voor u ").

Re: Wat is het eigen risico bij hoortoestel boven de norm

Webcare

Beste Ploffie,
Welkom op ons forum. Elze30 heeft je vraag uitstekend beantwoord. Hartelijk dank Elze30!
Ploffie, je vindt op ons forum meer informatie over hoorzorg.
We vinden het heel leuk als je op ons forum je vragen blijft stellen en reacties geeft zoals onze trouwe gast Elze30!

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.