Wat is de vergoeding van een plaswekker?

Nieuwkomer

Hallo,

Mijn dochter is 8 jaar. Ik wil graag met een plaswekker beginnen. Ik ben bij jullie verzekerd.
Kopen of lenen/huren? Krijg ik alles vergoed?

Wat is de vergoeding van een plaswekker?

OPGELOST
11 ANTWOORDEN

Re: Wat is de vergoeding van een plaswekker?

Fanatiekeling

Volgens de polisvoorwaarden kunt u kopen of huren. Vanaf een aanvullende verzekering met 2 sterren is er een vergoeding van  €100. Waarom de plaswekker ook gekocht mag worden weet ik niet. De bijdrage is hetzelfde . 10 jaar geleden kostte een plaswekker ca. ?80. In het vergoedingenoverzicht op de website staat hetzelfde. Er wordt ook verwezen naar gecontracteerde leveranciers: misschien kunnen die u meer vertellen. Zie ook deze website .
Specifieke info over het gebruik van de wekker.  Op de website staat dat er meestal geen begeleiding gegeven wordt. Misschien is begeleiding mogelijk vanuit de GGD? 

De tekst van de polisvoorwaarde pag. 36, gedeelte aanvullende verzekering, #17.8 :
Wij vergoeden de kosten van aanschaf of huur van een plaswekker. Tevens vergoeden wij het bijbehorende broekje.
Beter Af
1 ster 
geen dekking
2 sterren maximaal ? 100,- per persoon voor de gehele duur van de aanvullende verzekering
3 sterren  maximaal ? 100,- per persoon voor de gehele duur van de aanvullende verzekering
4 sterren maximaal ? 100,- per persoon voor de gehele duur van de aanvullende verzekering

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Beste DannyT,

Zoals Elze al vermeld heeft, is de vergoeding totaal €100 als er een aanvullende verzekering is vanaf 2 sterren. Je kunt dan kiezen voor kopen of huren. Hier lees je meer.

Fanatiekeling

Beste ZK, bovenstaande link volgend, staat daar : 

"De hoogte van uw vergoeding
U krijgt de maximale vergoeding als u naar een leverancier gaat waarmee wij afspraken hebben gemaakt. Gaat u naar een andere leverancier dan krijgt u een lagere vergoeding.
Heeft u een restitutiepolis? Dan kunt u ook naar een leverancier waarmee wij geen afspraken hebben gemaakt. U krijgt dan een marktconforme of wettelijk vastgestelde vergoeding. Bekijk de tarieven voor niet-gecontracteerde zorg."

Dit lijkt mij onjuist, aangezien er een maximaal bedrag vergoed wordt. 

Fanatiekeling

Ik heb doorgeklikt naar de gecontracteerde leveranciers. Helaas zijn dit er maar weinig, dus je zit al snel vast aan Verzendkosten.
ik koos Rodger BV in Denekamp als de dichtsbijzijnde,. Heel vreemd is dat op hun website staat, dat de klant de factuur niet zelf mag/kan betalen ( dit geldt voor een groot aantal verzekeraars, waaronder ZK). Dit vind ik in geval van een mazimale vergoeding vervelend: hoe weet je als klant of de juiste prijs wordt gefactureerd als je de factuur zelf niet te zien krijgt? Of zou ZK nog een korting krijgen? Graag antwoord van ZK. 
Zie link.
De prijs is ?119,95 plus ?8,80 verzendkosten, samen  ?128,75. 

Elze, bij gecontracteerde zorg worden prijsafspraken gemaakt met de leveranciers. Bij gecontracteerde zorg is het ook inderdaad zo dat de leverancier bij ons declareert. De prijsafspraken hebben hiermee te maken. Ook hebben we voor veel zorgsoorten een budget afgesproken met zorgverleners/leveranciers. Het is veel beter dit te monitoren als de leverancier direct declareert.

Fanatiekeling

Maar hoe weet de klant van uw gecontracteerde leverancier Rodger BV in Denekamp in dit geval, wat de prijzen zijn? 

De prijzen die het bedrijf aan particulieren rekent is openbaar. De prijzen die wij betalen zijn terug te vinden op het nota overzicht die je krijgt wanneer je eigen risico betaalt, en het is ook zo dat alle gedeclareerde kosten inzichtelijk zijn op ieders "mijn zilveren kruis". Zo is het voor de klant helder wat er voor hem/haar wordt betaald.

Fanatiekeling

Maar kan de klant, de verzekerde van Zilveren Kruis, van te voren informeren wat de prijs wordt? In het geval van de plaswekker is ook onduidelijk hoeveel broekjes worden vergoed. 

"..... vinden op het nota overzicht die je krijgt wanneer je eigen risico betaalt " : maar je betaalt in dit geval geen risico, dus krijg je ook geen notaoverzicht?

P.S. Op de website van bovengenoemd bedrijf staat dat het standaardpakket ( wekker plus een broekje) compleet wordt vergoed vanaf twee sterren. Klopt dit?

Zonder eigen risico inderdaad geen nota overzicht. Dan is het dus een kwestie van inloggen op de site.

Als we de informatie van de bovenstaande posts meenemen begrijp ik dat je in essentie vraagt of de leverancier ons ?100 rekent. Dat is het geval bij Rodger BV.

Fanatiekeling

De factuur zou ook lager kunnen zijn dan ?100: ook dan wordt compleet vergoed. Maar kan de verzekerde vertrouwen op de website van een gecontracteerde leverancier? Als daar staat dat " compleet " vergoed wordt, en naderhand stuurt ZK toch een rekening: wie is dan verantwoordelijk?

Neemt ZK dan ook de verzendkosten voor haar rekening?

De leverancier rekent aan ons ?100 volgens de informatie die voor mij voorhanden is. Of dit ook verzendkosten bevat durf ik niet te zeggen. Zilveren kruis zal maximaal ?100 betalen aan de verzekerde omdat dit de polisvoorwaarden zijn.

Wellicht is het een idee om de leverancier aan te schrijven over deze communicatie?