Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wat is de vergoeding van een hoortoetsel?

Bezoeker

Ik heb bijna 5 jaar hoortoestellen, deze zouden vervangen moeten worden, ik heb nu toestellen om uit te proberen, deze funtioneren heel goed, mede doordat het gehoor achteruit is gegaan (1 oor sterk),dit wordt met deze nieuwe toestellen heel goed opgevangen,maar deze komen zoals ik begrijp niet meer in aanmerking voor vergoeding.
Met andere woorden ik moet een goedkopere hoortoestel aanschaffen (welke niet werkt ) of zelf betalen??
Het is mij niet erg duidelijk, maar hoe zit dit bij andere zorgverzekeraars ?

• 2013
  • Hulpmiddelen

Wat is de vergoeding van een hoortoetsel?

OPGELOST
3 ANTWOORDEN

Re: Wat is de vergoeding van een hoortoetsel?

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Beste Hans,

Met de opgegeven informatie kan ik helaas geen compleet antwoord/advies over hoortoestellen geven.
Wil je daarom contact opnemen met onze afdeling klantenservice? Zij kunnen je dan persoonlijk advies op maat geven. De afdeling is te bereiken van maandag t/m vrijdag van 08.00-18.00 uur via 071-7510051.

Bezoeker

Hallo

Ik heb kontakt opgenomen met de afdeling klantenservice,maar die vertelde dat de Schoonenberg Hoorcomfort bepaald wat de vergoeding wordt, de hoortoestellen worden in 5 klassen ingedeeld,voor de eerste 3 wordt een vergoeding gegeven, de andere moet je zelf betalen(duurde toestellen).
Nu heb ik hoortoesstellen om uit te proberen en deze vallen in de duurdere klasse, dus ik moet alles zelf betalen.
Ik vind dit toch vreemd, dat er geen bijdrage voor gegeven wordt, want met deze toestellen is mijn gehoor sterk verbeterd en ik kan makkelijker meedoen op sociaal gebied,( vergaderingen, bijeenkomsten, enz.),maar ik heb niet de financiële middelen op dit even op te brengen.
Zelf moet ik al de nodige medicijnen zelf betalen, ook de batterijen van de hoortoestellen, (mijn eigen risico is snel betaald), ik heb namelijk ernstige chronische Sarcoïdose, Tinnites (oorsuisen, daardoor gehoor problemen gekregen), slaap Apneu,maar ik probeer er alles aan te doen om gezond / fit te blijven, en daar hoort ook het sociale gebeuren bij, en ik zou het jammer vinden dat ik niet meer kan deelnemen aan deze dingen.
Ik ben iemand tegengekomen die vertelde mij je kan beter blind zijn dan doof, als je geen muziek / geluid hoort is vreselijk.
Ik hoop dat er toch een lichtpuntje is / komt ???,

Groetjes Hans      

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hoi Hans,

Allereerst wil ik je laten weten dat ik het heel vervelend vind dat de aanschaf van het hoorstoestel niet naar wens verloopt.

Conform afspraak bepaalt de gecontracteerde audicien (Schoonenberg, Specsavers en Beter Horen) welk hoortoestel je nodig hebt en declareert dit vervolgens direct bij ons. De overige 25% betaal je aan de audicien.

Ik adviseer je daarom dit met een gecontracteerde audicien te bespreken en hoop er snel een passende oplossing gevonden kan worden.