Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wat is de vergoeding lenzen bij een internetopticien?

Starter

Al eenmaal gebeld met Zilveren Kruis, en tweemaal een chatsessie met een medewerker via de site. Word er moe van dat je van iedere medewerker een ander verhaal te horen krijgt, weten er kennelijk ook niet veel van af, maar goed, nu weet ik dus nog niet waar ik aan toe ben...
April 2010 laatste vergoeding gehad voor mijn lenzen, inmiddels dus al  3 jaar verder.
Heb op het moment een Beter Af Polis, en een Rotterdam-Rijnmond Polis 2 sterren.

Krijg ik hiermee nog een vergoeding voor lenzen, en zo ja, hoeveel maximaal?

Krijg ik deze vergoeding ook als ik de lenzen online aanschaf bij 123lens? (sorry voor de reclame)

Gegroet,

Wat is de vergoeding lenzen bij een internetopticien?

OPGELOST
9 ANTWOORDEN

Re: Wat is de vergoeding lenzen bij een internetopticien?

Starter

Hallo, is er de mogelijkheid om een bril te vergoeden die via Brillen24.nl is aangeschaft ? Deze bril wordt met dezelfde eisen voor mij gemaakt als bij de opticien, namelijk dezelfde gemeten afwijkingen etc. en dus geheel per persoon op maat.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hoi Eduard,

Een vergoeding voor een bril/contactlenzen komt uit onze aanvullende verzekering vanaf 2 sterren. Ook voor een internetopticien geldt deze vergoeding. Hier lees je alle informatie.

Fanatiekeling

De vergoeding is ?100 per drie jaar voor een tweesterren verzekering. 
En is brillen24.nl een internet opticien? Hoe wordt beoordeeld of een bedrijf opticien is? 

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Elze, brillen24.nl en Eyelove worden inderdaad als internet opticiens gezien. De NUVO stelt bepaalde kwaliteitseisen aan opticiens. Daarover lees je meer op de site van de NUVO.

Op de website van brillen24 kan je ook terugvinden dat de directie van de site een gediplomeerde opticien is.

Is het antwoord op je vraag zo volledig?

Fanatiekeling
Ik heb  op de website de zorgzoeker ( gecontracteerde zorgverleners) geraadpleegd, en de vergoedingen zorgverzekering geraadpleegd. Ook heb ik op deze website gezocht naar een eerdere vraag over opticiens. 

Conclusie ( van mij, niet van zk): u krijgt ?150 vergoeding. ( die bestaat uit ?100 voor de tweesterren en ?50 extra van het collectief). 
Na raadpleging van de polisvoorwaarden, kom ik tot de conclusie dat u moet wachten tot 1 januari 2014, want er wordt met hele kalenderjaren gerekend. Ik vind dit toch wel iets te onduidelijk en ingewikkeld. De medewerkers weten het ook niet. Lees deze tekst ( NB de tekst staat niet in het vergoedingenoverzicht op de website, maar is alleen in de polisvoorwaarden te vinden: in de consumentengids van okt 2013 op p. 47 staat een artikel over de onvolledige vergoedingenoverzichten van zorgverzekeraars)

17.9 Brillen en contactlenzen
Wij vergoeden de kosten van brillen met glazen op sterkte en contactlenzen (lenzen op sterkte of nachtlenzen) tezamen per periode van 3 kalenderjaren. Een periode omvat hele kalenderjaren van 1 januari tot en met 31 december en begint in het jaar van de eerste aanschaf.

Bijlages:
folder rijnmond zk,
info over zorgverzekering op website 123lens,
ander antwoord op dit forum over opticiens,  
resultaat gecontracteerde opticienzoeker zk ( verwarrend: maakt indruk dat er alleen vergoeding is bij enige grote ketens, maar dit blijkt niet te kloppen, want zie het andere antwoord over opticiens op dit forum)
resultaat vergoedingen zorgzoeker voor collectief rijnmond van zk.

Starter
Hoi Elze,
Bedankt voor je reactie.
Je meld dat ik 100 via de 2 sterren zou krijgen, echter die 2 sterren staan op mijn polisblad alleen bij de Rotterdam-Rijnmond polis, waarop ik dus op 50 euro exta vergoeding zou kunnen rekenen?
Maar op mijn polisblad bij de basisverzekering staat enkel Beter Af polis, zonder sterren. Ik denk dus niet dat ik die 100 zal krijgen. Wat het zo onduidelijk maak, is dat ik op jouw onderste link, 4 Beter Af polissen zie staan, namelijk van 1 tot 4 sterren, die ik heb zonder sterren, staat daar niet eens tussen..

Mijn conclusie zou dan zijn dat ik enkel 50 euro zal krijgen via de aanvullende Rotterdam polis, maar niets via de Beter Af basisverzekering..

Of?

Fanatiekeling
De Rotterdam - rijnmond polis is de collectieve naam voor een Beter Af polis twee sterren. Dus je kan ?150 krijgen, maar pas vanaf  1 januari, en dan gelden wel de nieuwe polisvoorwaarden. Dus daar.moet je wel naar kijken als je die half november ontvangt.
PS bedenk nog eens of je het verschil tussen twee en eenster echt nodig hebt. 

Fanatiekeling
En sorry, ik denk dat ik ook een fout antwoord heb gegeven. Namelijk over die kalenderjaren. Die zijn al voorbij: 2010,2011,2012. Dus 2013 is het eerste jaar van de volgende periode. Dus je hoeft niet te wachten tot januari 2014.

Webcare

"De Rotterdam - rijnmond polis is de collectieve naam voor een Beter Af polis twee sterren. Dus je kan ?150 krijgen"

Hallo Brilsmurf,
Vervelend dat je via de chat na 2x het antwoord nog niet duidelijk vond.
Gelukkig zijn Elze30 en jij er samen helemaal uit gekomen met de vergoeding voor je lenzen.

Voor de duidelijkheid een samenvatting?
Met je Beter Af Plus Polis 2 heb je recht op ?100 vergoeding voor je lenzen bij deze internetopticien.
Uit de Beter Af Extra Pakket van de Rotterdam Rijnmond krijg je nog eens ?50 vergoed.
En zoals Elze30 als zegt: als je in 2010 de vorige lenzen hebt gekocht, kun je dit jaar weer declareren.

Heb je de nota al naar ons toegestuurd?
Nog een vraag aan jou. Kun je ons laten weten hoe het je bevalt, bestellen bij een internetopticien?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.