Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Waarom is mijn hulpmiddel dubbel gedeclareerd?

Bewerkt 
Voorbijganger

er is door 2 zorgverleners een identieke hulpmiddel gedeclareerd en door jullie vergoed. Dit is gebeurd op 18-06 door Welzorg Nederland bv en op 26-6 door Medipoint. Het gaan over een bedleestafel.

In eerste instantie is er door mij een bedleestafel aangevraagd bij Welzorg Nederland. Maar doordat ik bij Medipoint een compleet pakket kon krijgen voor een aanzienlijk lager bedrag (Scootmobiel - rolstoel en bedleestafel) heb ik de bedleestafel afgezegd bij Welzorg Nederland bv. Deze bedleestafel heb ik dus NIET opgehaald. !! Vreemd dat er wel kosten voor in rekening zijn gebracht.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Waarom is mijn hulpmiddel dubbel gedeclareerd?

2 ANTWOORDEN

Re: Waarom is mijn hulpmiddel dubbel gedeclareerd?

Webcare

Hey Ronald, 

Vind je het goed als ik met je mee kijk naar de declaraties? Kun je daarvoor je relatienummer en geboorte datum sturen naar mij in een privébericht, dan staan de gegeven niet openbaar en zoeken we het voor je uit!

groet,

Jochem

Re: Waarom is mijn hulpmiddel dubbel gedeclareerd?

Bewerkt 
Webcare

@RonaldJaegers We hebben jouw gegevens genoteerd. Omwille van jouw privacy en veiligheid hebben we je openbaar geplaatste persoonsgegevens verwijderd.

Heel goed gezien, die declaratie, Ronald! Wij gaan contact zoeken met Welzorg om even af te stemmen waarom ze dit bedrag in rekening hebben gebracht als de dienst nooit is geleverd.

Er is een reden dat er tot noch toe niet direct op deze dubbele declaratie ingesprongen is. Er is onder omstandigheden namelijk vergoeding voor een tweede hulpmiddel (of de huur daarvan) wanneer men die nodig heeft als men op vakantie gaat of iets dergelijks... Dan wordt er (tijdelijk) een tweede exemplaar geleverd. En dat mag ook via een andere gecontracteerde leverancier gaan!

Maar dat weten wij natuurlijk niet of dat inderdaad het geval is. Wij zijn daarin afhankelijk van oplettende ogen als de jouwe! Jij weet immers van hoed en rand. Als jij je order hebt afgezegd, is het vreemd dat die kosten toch zijn ingediend!

Fijn dat je de situatie helder hebt omschreven, dat zorgt ervoor dat wij ook een helder verhaal hebben wanneer wij Welzorg te spreken krijgen.

Had jij toevallig al dit topic gelezen? Dat valt eigenlijk wel een beetje in de situatie die jij aandraagt. Ben benieuwd wat jouw input is op het idee van PJ1980.

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.