Vragen over prijsafspraken audiciens

Bewerkt 
Bezoeker

Prijsafspraken audiciens: verzekering duurder dan rechtstreeks

Op deze pagina geeft ZK aan "om uw kosten laag te houden, maakten wij prijsafspraken" over batterijen, droogbox en verzekering. Voor de verzekering is de afspraak met Beter Horen dat deze voor 15 euro per jaar wordt aangeboden. Beter Horen biedt zelf de(zelfde) verzekering aan voor 65 euro voor 5 jaar. Dat is 10 euro goedkoper.... Hoe zit dat?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vragen over prijsafspraken audiciens

9 ANTWOORDEN

Prijsafspraken audiciens: wat betekent 'per jaar'

Bezoeker

Op deze pagina geeft ZK aan "om uw kosten laag te houden, maakten wij prijsafspraken" over batterijen, droogbox en verzekering. Voor de batterijen is de afspraak met Beter Horen dat deze voor 20 euro per jaar worden aangeboden.

Batterijverbruik is wisselend (afhankelijk van hoortoestel, mate van versterking, temperatuur, etc.). Wat denken slechthorenden dat zij krijgen bij deze afspraak? Beter Horen stelt dat voor genoemd bedrag 36 batterijen worden aangeboden. Komt dat overeen met de verwachting? Is dat ook wat ZK heeft afgesproken?

Re: Prijsafspraken audiciens: wat betekent 'per jaar'

Bewerkt 
Moderator

Hoi @FM70

Ik heb beide topics bij elkaar gezet, omdat ze met elkaar te maken hebben. Goed dat je hier je vragen stelt! 

Deze vragen heb ik doorgezet naar mijn collega's van afdeling inkoop. Ze kunnen daar precies aangeven wat er is afgesproken en hebben contacten met Beter Horen over wat ze aanbieden. 

Een reactie volgt spoedig! 

Bezoeker

Beste @Eva S - ik zag dat je de onderwerpen had samengevoegd, maar hoop dat wel duidelijk is dat het om twee verschillende problemen gaat. In het ene geval (batterijen) is het niet duidelijk wat de afspraak is, in het andere geval is de afspraak wel duidelijk maar helemaal niet voordelig. Wat beide gevallen gemeen hebben is dat het op de ZK website in ieder geval niet duidelijk is.

Bewerkt 
Moderator

@FM70 Klopt inderdaad. Goed dat je het nog even aankaart voor de andere lezers. Het zijn inderdaad twee verschillende vragen. De ene vraag gaat specifiek over de kosten van de verzekering. De andere vraag gaat over de inhoud m.b.t. de batterijen. 

Mag ik hieruit opmaken dat je wens, naast antwoord op je vragen, ook duidelijke(re) uitleg op de website is? 

Je stelt je vraag nu hier omdat je er op de website niet uitkomt. Dit is namelijk ook iets wat ik mee wil laten nemen! 

Bezoeker

Belangrijkste eerst is om duidelijk te krijgen wat ZK precies heeft afgesproken. Uiteindelijk lijkt het me in ieders belang dat dat dan ook ondubbelzinnig op de website komt. Zodat er geen verschil van mening/interpretatie/etc. kan zijn. Als de 'prijsafspraak' negatief uitvalt (zoals bijv. voor de verzekering) dan is het zinvol om ofwel toe te lichten waarom dat toch 'goed' is, of de hele afspraak te laten vervallen....

Moderator

Helaas mee eens! Eerst de situatie duidelijk krijgen (de antwoorden op jouw vragen). Met die informatie kunnen we daarna de website ook weer verbeteren. 

Zodra er een reactie is van onze inkoper lees je dit hier! 

Moderator

@FM70

Ik heb alvast een update voor je. Namelijk een antwoord op je twee vragen:

• Het aantal batterijen is toestel afhankelijk, hier wordt niet een aantal aan vast gekoppeld.
  • Het klopt dat Beter Horen op hun website een verzekering aanbiedt van €65,- per 5 jaar. Dit is goedkoper dan €15,- per jaar. Klanten kunnen er voor kiezen om per jaar een verzekering af te sluiten van €15,- of een verzekering voor 5 jaar af te sluiten voor €65,-.

In de tussentijd worden er stappen gemaakt om aanpassingen te doen aan de website. Dit gaat niet alleen over deze specifieke pagina, maar hoorzorg (op de website) in het algemeen. Na het weekend krijg ik hierover meer te horen. Updates volgen daarna! 

Bezoeker

Eva, dank voor de update - ik begon me al af te vragen of het echt zo'n moeilijke vraag was.

Ik begrijp dat je nog contact hebt over dit punt met inkoop. Misschien goed als je dan nog even meegeeft dat Beter Horen intern een (heel) andere instructie geeft.

Met betrekking tot de batterijen is de instructie: als je 36 batterijen verkoopt aan een klant van ZKA dan komt het systeem met de prijs van 19,80. Dat valt binnen de 20 euro. Dat is toch echt heel anders dan "het aantal is per apparaat verschillend en er wordt geen vast aantal aan gekoppeld".

Ook voor de verzekering is de instructie anders: de verzekering is voor 5 jaar - een ZKA klant kan die ineens betalen (65 euro) of in 5 jaartermijnen (5 x 15 euro). In dat laatste geval is het de standaardprijs voor de verzekering verhoogd met 10 euro adm.kst.). Dus niet per jaar een verzekering, maar de 'service' om in 5 termijnen te betalen.

Het lijkt me goed als degene binnen ZK die dit soort afspraken maakt er voor zorgt dat de juiste afspraken overal duidelijk zijn. Let wel: ik neem geen standpunt in over wat de "echte" afspraak is, maar alleen dat er nu verschil zit en dat het onduidelijk is voor de klant waar hij met vragen terecht kan. 

Succes en dank voor de bemoeienis.

Bewerkt 
Moderator

@FM70 Bedankt voor je signaal. Vreemd dat er toch een andere instructie wordt gegeven. Goed dat je het hier aangeeft. Ik heb je nieuwe bericht doorgegeven aan de inkoper, met de vraag om dit verder uit te zoeken. 

Ondertussen is de nieuwe versie van de vergoedingspagina hoortoestellen live. Dit geldt ook voor de pagina waar je naar hebt verwezen in je eerste bericht (deze pagina). Wat vindt je er van?
We gaan nog kijken naar het specifieke stuk over 'andere prijsafspraken voor u'.  Dat hangt samen met jouw laatste post en het uitzoeken daarvan. 

Wanneer ik nieuwe informatie krijg, zal ik het weer posten in dit topic. 

Update 17 maart: Volgende week woensdag heeft onze inkoper een afspraak met Beter Horen. Mijn collega zal dan ook de bovenstaande punten bespreken.