Voor de eerste keer orthopedische schoenen gekregen

Geregelde bezoeker

Sinds vandaag heb ik na 9 weken moeten wachten voor het eerst in mijn leven orthopedische schoenen (osa) ontvangen ivm een defecte rechter enkel. Op dag 1 merk ik al echt het verschil met lopen.

Nu heb ik nog de volgende vragen en misschien dat iemand mij kan helpen.

- Volgens ZK klantenservice is de eigen bijdrage 131 euro per paar (dus excl. eigen risico) en moet voldaan worden bij de leverancier. De leverancier geeft echter aan dat dit niet klopt en ZK ook de eigen bijdrage vordert. Ik hoefde dus bij het ophalen van de schoenen niets te betalen. Klopt dit?

- Is het 1 keer per week schoen poetsen nog verstandig om cederhouten schoenspanners aan te schaffen om de vorm van de schoen te behouden en vocht op te nemen?

- Weet iemand nog een internet forum die freuent berichten plaatst over orthopedische schoenmakers?
schoenen.JPGKan via google bar weinig vinden. Ben erg tevreden over mijn nieuwe schoenen en over OIM Emmen, maar ik mag altijd graag verder kijken dan mijn neus lang is.

Voor de eerste keer orthopedische schoenen gekregen

2 ANTWOORDEN 2

Re: Voor de eerste keer orthopedische schoenen gekregen

Community Manager

Hoi @Gargamel,

Ik ga vragen of @Mouniim je vraag kan beantwoorden met betrekking tot de kosten.

Misschien dat @AG82 met je mee kan denken over een antwoord op je overige vragen:

Is het 1 keer per week schoen poetsen nog verstandig om cederhouten schoenspanners aan te schaffen om de vorm van de schoen te behouden en vocht op te nemen?

Weet iemand nog een internet forum die frequent berichten plaatst over orthopedische schoenmakers?

Re: Voor de eerste keer orthopedische schoenen gekregen

Webcare

Hi @Gargamel,

Je wilt weten of wij de eigen bijdrage van de orthopedische schoenen in rekening brengen of de leverancier. Wij brengen de eigen bijdrage in rekening bij jou. Bij de leverancier betaal je dus niks. De leverancier zal de kosten bij ons declareren. Wij maken de vergoeding over aan de leverancier. Van ons ontvang je dan een nota van de eigen bijdrage en eventuele eigen risico als deze nog niet is voldaan. De eigen bijdrage per paar is € 131,-.

https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/vergoedingen/Paginas/Orthopedische-schoenen-en-confectiesch...

Groeten,

Mouniim