Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Verrgoeding zilver artikelen skafit

Nieuwkomer

Hallo
Ivm mijn raynaud wil ik graag weten in hoeverre de zilverhandschoen en sokken (van skafit) vergoed worden?
Ik kan er niks over vinden, ik begrijp van een patientenvereniging dat het onder verbandmiddelen maar dan nog kan ik geen duidelijkheidheid vinden

Groet Yvonne

Verrgoeding zilver artikelen skafit

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: vergoeding zilver artikelen skafit

Fanatiekeling
In artikel 4.7.2 op p.22 van het Reglement Hulpmiddelen 2014 worden verbandmiddelen in het algemeen genoemd. Het hangt ( denk ik) van de voorschrijver en de leverancier af, waar u precies recht op heeft. U kunt zelf kiezen uit diverse gecontracteerde " leveranciers hulpmiddelen". 

Kijkt u ook eens op deze pagina of u kunt vinden wat u zoekt. De precieze namen van de artikelen staan er niet in, maar wel de typen ziektes en het gebruiksdoel. 

Op de website van een patienten vereniging vond ik deze informatie. U zou een formulier moeten invullen om toestemming voor de aanschaf te vragen. 

Re: vergoeding zilver artikelen skafit

Medewerker

Hallo Yvonne,

Het klopt helemaal wat Elze zegt. De behandeld arts of wondverpleegkundige zal inderdaad het indicatieformulier in moeten vullen. Met het ingevulde formulier kunt u dan naar een gecontracteerde leverancier gaan. De leverancier zal het formulier beoordelen en bij goedkeuring de verbandmiddelen leveren en rechtstreeks declareren. Alleen wanneer u naar een niet gecontracteerde leverancier zou gaan zullen wij het indicatieformulier beoordelen, tevens zal de vergoeding dan lager zijn.

Groet,
Michiel