Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoedingen intensieve zorg kind

Bewerkt 
Voorbijganger

Hallo,

Wij zijn bij u verzekerd en hebben een zoontje dat beperkt is. Hij is 2 1/2 jaar.

De komende jaren zullen er diverse voorzieningen (hoog-laag bed, sta-voorziening, driewielfiets etc) benodigd zijn.

Nu is mijn vraag of dit soort voorzieningen verzekerd zijn vanuit de basisverzekering of vanuit de aanvullende verzekering? Wij hebben *** aanvullend, maar ogenschijnlijk is dit niet nodig vanuit hetgeen hij nodig heeft nu. Voor zover ik kan opmaken zitten deze dingen in de basisverzekering, maar wil het zeker weten.

Ik vraag me af wat het betekent als we dit verlagen naar * of **.

Het gaat dus puur om de vergoeding voor hem, niet voor ons.

Alvast dank voor de reactie.

Vriendelijke groet,

Danny Peters

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoedingen intensieve zorg kind

5 ANTWOORDEN

Re: Vergoedingen intensieve zorg kind

Moderator

Hallo Danny,

Verstandig dat je kijkt naar jullie polis en het wel of niet behouden van de aanvullende verzekering. Hulpmiddelen zoals een hoog-laag bed of sta voorzieningen worden vergoed vanuit de basisverzekering. Niet vanuit de aanvullende verzekering. Ook zijn er hulpmiddelen die niet vanuit de basisverzekering vergoed worden en waar je bijvoorbeeld voor bij de gemeente (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) terecht kan. Dit geldt bijvoorbeeld voor de driewielfiets.

Kortom: voor de zaken die je nu aangeeft is er geen probleem wanneer je de aanvullende verzekering verlaagd. Het is inderdaad zonde als je de verzekering behoudt maar er geen gebruik van maakt.

Helpt dit bij het maken van de keuze Danny?

Voorbijganger

Hallo Michelle, 

Bedankt voor de reactie.

Kun je aangeven wat er dan zoal buiten de basisverzekering valt voor kinderen onder de 18 op dit vlak? Ik vind het namelijk erg onduidelijk om dat helder te krijgen.

Zit hem dat wellicht ook in vergoeding voor een operatie die hij evt op termijn nodig zou hebben (medisch noodzakelijk)?

Ik hoor graag nog even van je.

Hartelijke groet,

Danny Peters

Moderator

Vervelend dat dit zo onduidelijk is om dit helder te krijgen Danny. Waar ligt dat precies aan? Weet je nog niet wat je zoontje precies nodig heeft aankomend jaar? Of ben je zoekende naar de vergoedingen van de zaken die hij nodig heeft?

Met het zoeken en mee kijken naar de juiste vergoeding help ik je graag. Wanneer het niet duidelijk is wat er precies verwacht wordt dit ook voor mij lastig. 

Wil je mij laten weten waar je tegenaan loopt? Dan kijk ik graag met je mee.

Voorbijganger

Bedankt voor je reactie.

Het zit hem er vooral in dat voor mij niet duidelijk is hoe de vergoedingen zijn voor kinderen onder de 18 jaar.

Hij zal een hoog- laag bed nodig hebben, een bril, een aangepaste autostoel, een driewielfiets en een rolstoel. Een deel daarvan is ws. WMO. Daarnaast brace/spalk voor een hand en beide benen.

Op medisch vlak een heupoperatie in verband met dysplasie (beide zijden).

Ik zou het zeer waarderen als je me daarin kunt helpen inderdaad.

Zie je reactie graag tegemoet!

Groeten

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey Danny, lijkt erop dat het nog een heel spinnenweb is aan vergoedingen waar je een structuur in zoekt. Kan me goed voorstellen dat je dit allemaal duidelijk wil weten. De vergoeding van het hoog laag bed en de bril vallen onder vergoeding hulpmiddelen. Wij bieden geen vergoeding voor een driewieler, een rolstoel of een aangepaste auto stoel. Voor deze zaken kan wel vergoeding mogelijk zijn vanuit de WMO. 

Voor het hoog laag bed vind je de voorwaarden in het vergoedingenoverzicht. Wat betreft de bril, er zijn speciale vergoedingen voor kinderen tot 18 jaar op bepaalde voorwaarden. anders geldt de reguliere vergoeding vanaf de 2 sterren aanvullende verzekering, die ook voor volwassenen is. Uit de aanvullende verzekering met 3 sterren is ook vergoeding mogelijk voor de spalk.

De operatie vergoeden we als deze binnen de basisverzekering valt. Dit kun je nagaan bij zijn behandelend arts. Vaak vertellen ze je ook vooraf wanneer een behandeling niet binnen de basisverzekering valt en dus voor eigen kosten zou zijn.

Een heel verhaal, maar hopelijk kom je er hiermee uit. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!