Vergoeding niet gecontracteerde audicien

Bewerkt 
Nieuwkomer

Ik heb 2 gehoorapparaten bij een niet gecontracteerde audicien waar ik al vele jaren klant ben tot volle tevredenheid. Ik heb nog nooit iets vergoed gekregen van Zilveren Kruis. Kom ik ook in aanmerking voor een gedeeltelijke vergoeding? Ik betaal nu iets meer dan €100 per maand voor mijn gehoorapparaten.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding niet gecontracteerde audicien

2 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding niet gecontracteerde audicien

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hi Cobus, wanneer je naar een niet gecontracteerde leverancier gaat kan het verstandig zijn te kijken naar de beter af exclusief polis voor vergoeding van je hoortoestel. Deze polis bied bij niet gecontracteerde zorg hogere dekkingen dan onze andere basis polissen. In het overzicht vergoeding van niet gecontracteerde hulpmiddelen kun je terugvinden hoeveel we je kunnen vergoeden met je huidige pakket. 

Re: Vergoeding niet gecontracteerde audicien

Bewerkt 
Fanatiekeling

Aanvulling:

een gehoorapparaat wordt vergoed door de basisverzekering. Er geldt een eigen bijdrage van 75 % van de kosten. dit was fout: moet 25% zijn! Bovendien betaalt u eigen risico over het wèl vergoede deel van de kosten. Zie voor het vergoedingsbedrag ook de bijlage. De vergoeding is afhankelijk van de geïndiceerde " zwaarte" ( categorie 1-5) van uw hoortoestel.

Een basis-exclusief verzekering is, afgezien van collectieve kortingen, slechts €3,80 p.m. duurder dan de naturapolis, de " basis-zeker". In het overzicht is ook te zien dat de " gezondsamenpolis-restitutie" dezelfde vergoeding geeft. Deze is weer een beetje goedkoper. De prijzen zijn alsvolgt: 

de gezondsamenpolis restitutie (iza) kost 109,40

de basis-zeker kost €109,45

de basis-exclusief ( d.i. Restitutie) kost €113,25. 

Het gaat er dus om dat u een RESTITUTIEVERZEKERING heeft . Dan krijgt u altijd een hoger percentage vergoed als u naar een niet-gecontracteerde zorgverlener gaat. Ook bij ongecontracteerde fysiotherapeut etc.

Een wijziging in de basisverzekering kan pas volgend jaar ingaan. 

Groet, Feina.