Vergoeding kinderbril op medische indicatie

Starter

Wanneer is er sprake van een medische indicatie voor de vergoeding van een bril bij een kind? Is dit afhankelijk van de dioptrie? Of op grond van verwijzing door een huisarts of oogarts?
Wat zijn criteria?

• Hulpmiddelen

Vergoeding kinderbril op medische indicatie

OPGELOST
4 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding kinderbril op medische indicatie

Community Manager

@MaiB Goede vraag MaiB. De vergoeding is alleen voor de glazen, niet voor het montuur. Om gebruik te kunnen maken van de vergoeding is er een aanvraag en uitleg van de oogarts nodig. Daarmee kan je dan gelijk naar één van de door ons gecontracteerde leveranciers. Meer informatie over welke leveranciers dat zijn en de exacte voorwaarden vindt je op deze pagina. Als je er meer vragen over hebt hoor ik het graag.

Starter
Bedankt voor jouw reactie!

Fanatiekeling

Ik was in de veronderstelling dat de vergoeding alleen geldt voor hele speciale oogafwijkingen. Ik dacht ook dat deze goed omschreven en bekend zijn. "bijvoorbeeld een groot verschil tussen linker- en rechteroog of zuivere accommodatieve esotropie. Voor een gewone bril of contactlenzen is er de vergoeding Brillen en contactlenzen." 

Ik vind dat deze beperkende voorwaarde direct in het antwoord behoort te staan.

Groet, Feina.

Community Manager

@Feina Je mening is ons duidelijk. Ons beleid hierin is echter anders. We verwijzen vaak naar de website omdat deze informatie altijd up to date is. De exacte voorwaarden staan op de pagina waarnaar ik eerder verweest.