Highlighted

Vergoeding hulpmiddel ouderen (aankleedhulp)

Bezoeker

Hallo,

Ik ben Henny Post, wou even wat met jullie delen, ik ben nog aardig goed te been maar vooral in de ochtend en avonduren wordt het allemaal wat moeilijker.

Nu heb ik in de douche en wc al hulpmiddelen zoals een zitje in de douche en een stang bij de wc waar ik heel veel aan heb. Nu had ik sinds de zomer wat last van, eigenlijk vooral, ochtendstijfheid en kreeg mijn broek bijna niet meer aan, laat staan mijn sokken, gelukkig was het lekker weer dus zonder sokken gelopen.

Nu kwam ik via facebook dan een advertentie tegen over een sokken aankleed aantrekhulp of hoe het ook heet, gok gewaagd en dat is een uitvinding hoor, heb hem nu onder mijn bed staan en iedere ochtend en avond gebruik ik hem. Hele tijd nog gekeken of er een soortgelijke aankleedhulp bestaat maar bij de zorgwinkel hebben ze alleen voor steunkousen een hulpmiddel dus ben er wel echt heel blij mee.

Tuurlijk wou ik dit idee graag met andere delen, maar ik had ook een vraag, is er mischien een mogelijkheid om dit bij de verzekering in te dienen om mischien nog wat geld terug kan krijgen via de verzekering want de hulpmiddelen van de douche en wc kreeg ik met zorgverzekeringkorting.

Ik weet niet hoe ik een foto erin kan zetten maar ik heb hem hier vandaan, heb deze nog nergens anders gezien? 

https://www.pucshop.nl/products/sokken-hulpmiddel

Fijn weekend groetjes Henny Post

Vergoeding hulpmiddel ouderen (aankleedhulp)

6 ANTWOORDEN 6
Highlighted

Re: Vergoeding hulpmiddel ouderen (aankleedhulp)

Bezoeker

Het is gelukt denk ik dit is het hulpmiddelfotosokken.jpgfotosokken.jpg

Highlighted

Re: Hulpmiddelen ouderen

Webcare

Dag Henny, 

Bedankt voor je bericht op onze community. Fijn om te lezen dat je zoveel baat hebt bij de hulpmiddelen. Ik kan me voorstellen dat deze het dagelijks een stukje gemakkelijker maken allemaal. 

Ik heb voor je nagekeken of wij de sokkenaantrekhulp al kennen. Helaas zit het hulpmiddel niet opgenomen in de de vergoeding van de basisverzekering. Maar wat we wel aan onze verzekerden bieden is een korting via de website van zorgoutlet 

Het is dus niet mogelijk om voor jou de kosten te declareren maar hopelijk heb je er in te toekomst nog eens iets aan. 

Ik wens je een hele fijne dag en een goed weekend!

Groeten, 

Kimberly 

Highlighted

Bezoeker

Dank u wel voor het antwoord, het is het geld wel waard maar alles is meegnomen natuurlijk.

Groetjes Henny Post

Highlighted

Webcare

Dat is waar Henny. Niet geschoten is altijd mis Smiley Vrolijk

Nogmaals goed weekend! 

Highlighted

Fanatiekeling

In dit topic valt me op, dat @henny1961 zelf op het idee van de sokken-aankleedhulp heeft moeten komen. Ik krijg sterk de indruk dat, als er geen vergoeding is, er niemand is, die patienten hierover informeert. Is dat een fout in het systeem van de NL gezondheidszorg? 

Of is mijn indruk onjuist en kan de wijkzorg of de thuiszorg wel goede adviezen over aan te schaffen hulpmiddelen geven? ( dus is deze situatie te wijten aan het ontbreken van Wijkzorg in dit geval ?)

PS ik heb op de website gekeken en vind het wel een lastig groot ding om in je huis te halen. Als sokken aantrekken niet meer lukt, dan vind ik dat je daarbij menselijke hulp via de verzekering moet kunnen krijgen.( thuiszorg?).

Groet, Feina.
Highlighted

Bezoeker

Hallo,

Ik heb inmiddels 1 dag in de week thuishulp, ga dit wel uitbreiden. Ik was niet zelf op het idee gekomen, ik kwam het alleen tegen via een advertentie. 

Sokken zal ik toch iedere dag aan en uit moeten trekken he.

Groetjes Henny Post