Vergoeding energieverbruik beademingsapparatuur

Voorbijganger

Ik zat zaterdag Kassa te kijken en hoorde dat Zilverern Kruis mensen die (gedeeltelijk) afhankelijk zijn van beademimgsapparatuur per 1-1-2019 een voorlopige vergoeding gaan krijgen voor extra energiekosten van 1,42 per dag. (Hier staat op de website van Zilveren Kruis een heel duidelijk artikel over)

Ik val zelf ook in deze groep en ben erg benieuwd of hier mensen zijn die al iets hebben vernomen van Zilveren Kruis hoe deze vergoeding in de praktijk gaat of zal gaan. Moet dit aanvragen, gaat die automatisch omdat natuurlijk bekend is dat ik in deze groep val omdat het CTB (centrum voor thuisbeademing) elke maand een rekening indient van rond de 700 euro uit mijn hoofd.

Ik heb al een whatsup vraag gesteld, maar krijg een vaag antwoord dat dit geregeld zal worden door de leverancier van mijn zuurstof. Maar ik heb helemaal geen zuurstof leverancier maar een beademingsmachine en een waterwarmhoud machine (plaatje)

Iemand ???????

Vergoeding energieverbruik beademingsapparatuur

5 ANTWOORDEN 5

Re: Vergoeding energieverbruik beademingsapparatuur

Fanatiekeling

De Friesland en CZ vergoeden €1,44 per dag vanaf 1 januari 2019. Dit bedrag kan later aangepast worden. 

ONVZ vergoedt €0,06 per uur. Dit is dus €1,44 als de apparatuur 24 uur per dag gebruikt wordt. De vergoeding kan aangevraagd worden bij de klantenservice van deze verzekeraars. 

Zie de bijlage met de teksten van de websites van deze verzekeraars.

Groet, Feina.

Webcare
Webcare

Goedemorgen Flipje, welkom op ons forum!
Sorry dat je via Whatsapp een verkeerd antwoord heb gekregen. Mijn collega heeft blijkbaar verkeerd gekeken in ons systeem, dat is slordig. Goed dat je ons dan hier opzoekt met je vraag :-)
Je kunt de vergoeding voor de thuisbeademing online regelen via dit formulier.
De vergoeding gaat in per 1 januari 2019, en kan je per kwartaal achteraf declareren.
Als je nog vragen hebt: ik help je graag!
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Gast

Flip, ik denk dat u een cpap heeft, dat lijkt me wat anders dan een beademingsapparaat.

Voorbijganger

@cloris,

Nee hoor ik ben voor de nacht en een paar uur per dag afhankelijk van beademingsondersteuning. Ik ben ook "patient" van het CTB (centrum thuis beademing) en krijg regelmatig thuisbezoeken van een vaste verpleegkundige en periodiek ook nachtelijke metingen. Het betreft in mijn geval dus geen apneu machine.

Voorbijganger

Het is inmiddels keurig geregeld met zilveren kruis. Het verhaal over mijn zuurstof leverancier (die ik dus niet heb) bleek een misverstand en ik heb een link gekregen voor de declaratie. Die heb ik netjes ingevuld voor kwartaal 1 en 2 en verstuurd. 3 dagen later stond de vergoeding op mijn rekening.

Complimenten voor de snelle reactie en afhandeling van Zilveren Kruis, dat mag ook wel eens gezegd worden toch ?