Vergoeding bril

Bezoeker

ik heb sep 2014 een nieuwe bril gekocht, waarvan een gedeelte werd vergoed, 

nu kom ik daar 1 x in de 3 jaar daarvoor in aanmerking, heb ik daar nu sep 2017 pas weer recht op of gewoon per 1-1-2017 ?

groeten Marcel 

Vergoeding bril

8 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding bril

Fanatiekeling

De vergoeding is per kalenderjaar. Zie https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Hulpmiddelen/Vergoeding-brillen-na-hoeveel-kalenderjaar/td-p/2084 .

Dus het antwoord is 1-1-2017. 

Groet, Feina.

Bezoeker

bedankt voor de reactie Man Knipoog

Moderator

Hoi @marcel2

Zo te lezen heeft Feina je al geholpen. Bedankt Feina! 

Nog een paar maanden wachten dus Smiley Vrolijk 

Nog opzoek naar extra informatie over de vergoeding van brillen of lenzen? Wist je bijvoorbeeld dat je bij sommige opticiens korting kan krijgen? Bekijk dan ook deze pagina eens. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Gast

Wat mij enorm intrigeert is, wie is toch  Feina? Er staat expert achter de naam, Feina reageert op bijna alles en vaak ook met goede antwoorden. Is het een buitenstaander met heel veel kennis en tijd, of een medewerker van Zilveren Kruis? Ben heel erg nieuwsgierig.

Moderator

Hoi @Centientje, leuk dat je deze vraag stelt, om elkaar beter te leren kennen!

In je reactie zie ik ook een kleine algemene vraag zitten: Wanneer is iemand werkzaam bij Zilveren Kruis? De makkelijkste manier om dit te zien is te kijken naar de accountnaam. 

Werkt iemand bij Zilveren Kruis, dan staat er een blauw kruisje voor de naam. Bij Feina staat dit kruisje er niet. 

@Feina, misschien vindt je het leuk om wat meer over jezelf te vertellen?

We hebben hier trouwens ook een topic voor: Stel jezelf voor topic

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

@Centientje

Ik ben inderdaad geen medewerker van Zilveren Kruis. Zilveren Kruis heeft voor een openbaar forum gekozen en laat dus iedereen toe, je hoeft zelfs geen verzekerde te zijn. De benaming " Expert", is mij door het forum 'automatisch' toebedeeld, doordat ik een bepaald aantal reacties heb geschreven. Ik vermoed dat als al die reacties fout gegeweest waren, ik nog steeds " Expert" zou zijn in de systematiek van Zilveren Kruis. Ik zie trouwens dat zij het nu gewijzigd hebben in "Uitblinker". 

Ik ben een gewone huisvrouw, geen verzekerde van Zilveren Kruis, die veel interesse heeft in zorgverzekeringen en zorgverzekeraars. Ik ben in het algemeen kritisch op de, in mijn ogen, te globale en ( met opzet?) onduidelijke antwoorden die gegeven worden. Daarom probeer ik soms te helpen, ook door het antwoord sneller te geven dan Zilveren Kruis. 

Ik weet ook veel over polisvoorwaarden en heb op dit forum bijvoorbeeld gereageerd op een verzoek van Zilveren Kruis ter beoordeling van twee mogelijke layouts van 2017. Daarin heb ik aangegeven, dat ik het onacceptabel vind , dat een artikelnummer meerdere keren voorkomt doordat het boekje uit meerdere onderdelen bestaat en elk onderdeel weer bij artikel 1 begint. 

Ook heb ik eerder geklaagd over de onduidelijkheid over 'wie is wie'. Daarop is Zilveren Kruis uiteindelijk overgegaan tot het kruisje vóór de naam van de medewerker, maar het blijft onduidelijk, omdat dit niet gecommuniceerd wordt. Het lijkt mij beter als de medewerkers van Zilveren Kruis allemaal " medewerker zk" zouden heten, met de mogelijkheid dat er nog een verbijzondering bijkomt, bijv. ' afdeling buitenland', of ' medische afdeling'. De kruisjes zijn op de voorste Forumpagina trouwens niet te zien! Zie schermafbeelding. Raoul, JochemJ, zijn medewerkers maar het kruisje ontbreekt. Bij RenateWLZ ontbreekt het Kruisje helemaal, terwijl zij wel post vanuit de organisatie. 

Groet, Feina.

Moderator

Wat leuk dat je een reactie hebt achtergelaten Feina! 

Nog een kleine uitleg m.b.t. de naam 'expert'. 

Dat is een rol die wij kunnen geven aan iemand op de community. Deze rol wordt (op dit moment) eigenlijk alleen gebruikt voor collega's die meepraten vanuit hun functie. Bijvoorbeeld: een collega die werkt bij de afdeling buitenland of een collega die werkzaam is als zorgcoach. 

Bij Feina staat de term 'uitblinker'. Dat is inderdaad zoals Feina het omschrijft. Schrijf je bijvoorbeeld meer reacties, dan veranderd deze titel. Ik zie de naam 'expert' overigens niet terug bij Feina. 

Ik merk dat we (ik ook) een beetje offtopic gaan. Uiteraard is dit wel een onderwerp waar we verder over in gesprek kunnen gaan. Willen jullie dat? Maak dan even een nieuw topic aan. Dan is het ook makkelijker terug te vinden voor de andere leden.

Feina, je suggestie om het ZK kruisje ook op de voorste pagina te laten zien gooi ik hier in de groep! 

Gast

Bedankt Feina, duidelijk!