Vergoeding bril/lenzen

Nieuwkomer

Ik heb een bril nodig, maar ik heb alleen een basisverzekering?

• Hulpmiddelen

Vergoeding bril/lenzen

OPGELOST
19 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding bril/lenzen

Moderator

He Elisa1,

Uit de basisverzekering worden brillen voor volwassenen helaas nooit vergoed.

Voor kinderen worden brillen uit de basisverzekering alléén in uitzonderlijke situaties vergoed. Mocht je kind daarvoor in aanmerking komen, dan zal je oogarts dat vertellen.    

Vergoeding van brillen op sterkte in andere situaties vergoeden we vanaf een 2 sterren aanvullende verzekering. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

bril

Nieuwkomer

Hallo,

We hebben vanmiddag een bril uitgezocht. Nu zie ik, als je collectief verzekerd bent,  krijg je geen vergoeding.

Is dat waar. Of lees ik het verkeerd. Ik ben aanvullend verzekerd met 3 sterren (aanvullend amsterdam)

En niet bij de aangesloten opticien geweest. 

Omdat ik niet tevreden was over pearle, zijn we naar een betere opticien gegaan. Die in Uithoorn een goede naam heeft. 

wie weet het antwoord.

Re: bril

Moderator

Hoi Vlaming,

Toch altijd weer fijn he? Een nieuw bril! Ik hoop dat ik je kan helpen met je vraag.

Voor de vergoeding van een bril kun je bij elke opticien terecht. De vergoeding komt vanuit de aanvullende verzekering. Ga je wel naar een van de opticiens waar wij afspraken mee hebben gemaakt krijg je alleen een extra korting.

Met jouw 3 sterren aanvullende verzekering heb je recht op een vergoeding van € 150,- eens in de 3 kalenderjaren. Of er een uitzondering of juist misschien een extra is vanuit jouw collectiviteit zou ik moeten nakijken. Ik heb hiervoor wel een collectiviteitsnummer nodig. Zou je deze kunnen sturen Vlaming?

Alvast bedankt!

Wat krijg ik vergoed voor mijn bril?

Nieuwkomer

Ik heb een comfort (aanvullend agis) verzekering en heb een nw bril nodig, wat krijg ik precies vergoed. en moet je aan bepaalde eisen voldoen? bepaalde hoeveelheid in de min- of plus+

Ik hoor graag van u.

vergoeding bril/contactlenzen

Nieuwkomer

We zitten eind 2015, maar heb meer dan 3 jaar geleden een bril aangeschaft, en vergoeding gekregen van 150 euro.

Nu krijg ik weer een aanbieding van Eye Wish, dat ik met hun korting ook met zorgvergoeding krijg met een basispakket. Je kan het uitzoeken, en tot mijn verbazing krijg ik geen vergoeding. Je moet ieder meer voor betalen, en je krijgt steed minder voor terug. Dat kan niet mensen he, jammer dat  alle verzerings maatschappijen meedoen.

Re: Wat krijg ik vergoed voor mijn bril?

Medewerker

Hoi md1,

De vergoeding uit de comfortpolis is maximaal € 116,50 per 3 kalenderjaren. Via Mijn Zilveren Kruis (zorgverbruik) kun je bekijken of je de afgelopen 3 kalenderjaren al vergoeding hebt gehad hiervoor.

De voorwaarden die wij stellen is dat de (zonne)bril op sterkte is. Hoeveel sterkte maakt niet uit. Verder moet de bril geleverd zijn door een opticien. Meer informatie vind je hier: https://vergoedingen.zilverenkruis.nl/agis/brillen-en-contactlenzen.

Kun je daar wat mee?

Groeten, Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Re: vergoeding bril/contactlenzen

Medewerker

Hallo @Jan59,

Je vraag is al eens eerder gesteld. Zie hierboven het antwoord op dekking uit de basisverzekering voor brillen en lenzen.

Maar je raakt iets aan wat hier nog niet benoemd wordt: Zilverkorting!

Ben je bij Zilveren Kruis verzekerd met een aanvullende verzekering? Dan kun je korting krijgen op aanschaf van een bril bij Eye Wish in 2015.

Korting is iets anders dan een harde vergoeding uit een aanvullend pakket.

Als jouw Aanvullend 1 ster pakket geen vergoeding geeft bij een aanschaf, krijg je nog steeds wel korting op de aanschafprijs van Eye Wish, simpelweg omdat je bij Zilveren Kruis bent verzekerd!

Heb je een hogere aanvullende verzekering, dan krijg je zowel een harde vergoeding uit je aanvullende pakket als de genoemde Zilverkorting!

Ik lees dat Eye Wish jou vertelt dat je vergoeding krijgt met alléén een basisverzekering.

Ik weet niet precies wat voor bericht je van Eye Wish gekregen hebt, noch wat Eye Wish voor acties zelfstandig opzet.

De vergoeding uit de basisverzekering is in de afgelopen jaren niet veranderd, dus op basis waarvan Eye Wish deze bewering doet is mij onduidelijk.

Heb je al om opheldering bij hen zelf gevraagd?

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.

Hoeveel vergoeding nog voor contactlenzen

Starter

Hallo,

Ik vroeg me af hoeveel ik nog vergoed krijg voor brillen contactlenzen dit jaar.. ik heb in 2014 ongeveer 100 euro gedeclareert. in  2015 niet. in 2013 volgens zilveren kruis ook niet. voor 2012 weet ik het niet, dat kan ik niet terug zien.. Heb ik dan wel gedeclareert dan is de periode 2012-1015 en heb ik dus niets meer.. Maar heb ik in 2012 niet gedeclareert dan heb ik dus nog wel wat voor de periode 2014-2016?

ik ben 3 sterren verkzekerd dit jaar. dus 150 euro. voor 2016 hebi k dus teruggezet naar 2 sterren dus 100 euro voor brillen/lenzen p/3 jaar

Groeten Josien André

Re: Hoeveel vergoeding nog voor contactlenzen

Medewerker

Hey Josien, welkom op het forum!

Leuk dat je ons hier gevonden hebt. Voor je vraag zou ik graag je relatienummer en geboortedatum in een privébericht willen ontvangen. Als je dit toestuurt kan ik je vraag beantwoorden!

groet,

Jochem

Starter
Heb je een prive bericht gedaan!

Webcare

@JosienAndre Dank voor je berichtje, in je polis zie ik dat je in 2012 €45,90 vergoed kreeg voor je lenzen. Vanaf 2016 kun je dus inderdaad weer €100 declareren omdat je nu verzekerd bent met aanvullend twee sterren. 

Kun je zo verder denk je Josien?

groetjes

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Vergoeding contactlenzen bij Pearle

Nieuwkomer

Op de website staat Pearle voor 2016 niet in de lijst met zorgverleners voor brillen en contactlenzen. Kan ik de maandelijkse kosten van mijn Pearle lenzen dan niet declareren? Ik heb een 2 sterren aanvullende polis en dacht 100 euro per 3 jaar vergoed te krijgen.

Re: Vergoeding contactlenzen bij Pearle

Moderator

Hoi Silvian,

Eerder in dit topic heb ik antwoord gegeven op een soort gelijke vraag. Ik quote mijn eerdere reactie even voor jou:

"Voor de vergoeding van een bril kun je bij elke opticien terecht. De vergoeding komt vanuit de aanvullende verzekering. Ga je wel naar een van de opticiens waar wij afspraken mee hebben gemaakt krijg je alleen een extra korting."

Kan je met dit antwoord en de info op de website verder?

Vergoeding kinderbril

Voorbijganger

Ons zoontje van 5 heeft sinds een paar weken een bril wegens een lui oog. Ik kan nergens op de site vinden welke vergoeding we hiervoor krijgen. We zijn collectief en aanvullend 2 sterren verzekerd. Weet iemand hier het antwoord op?

Gr Linda

Re: Vergoeding kinderbril

Moderator

Hoi @ldimmendaal. Leuk dat je hier je vraag stelt. 

Ik heb je post samengevoegd met een groter topic, hierin staat veel informatie over de vergoeding van brillen en lenzen. 

Mijn collega Sophie geeft uitleg over de vergoedingen, voor zowel kinderen als volwassenen. De situatie is in 2016 nog steeds hetzelfde.

Over het algemeen komt de vergoeding voor brillen en lenzen uit de aanvullende verzekering, met 2 sterren of meer. In een aantal situaties komt de vergoeding, voor kinderen onder de 18, uit de basisverzekering. Deze situaties lees je hier terug. 

Kom je er zo uit?

Voorbijganger

Eva, bedankt voor je snelle reactie. Ik snap het. Zou alleen nog graag willen weten of de opticien de rekening al heeft ingediend. Het is al een aanal weken geleden (begin januari) en hij staat nog steeds niet in ons declaratie overzicht. Wel die van mijn man die later is ingediend. Wat voor gegevens heb je nodig om dit na te zien voor ons?

Gr. Linda

Medewerker

@ldimmendaal Heb je voor mij jouw relatienummer in een privébericht, Linda? Dan kan ik kijken of ik dit voor je uit kan vinden. Ik hoor graag van je.

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.

Voorbijganger

Hallo Jeroen, ik zag dat de declaratie inmiddels is toegevoegd. Bedankt in elk geval! 

Voorbijganger

Hoe stuur ik een privébericht? Ik wil nog graag iets weten over de vergoeding van de bril.