Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoeding abonnement persoonsalarmering bij niet aangesloten zorgverlener

Bewerkt 
Bezoeker

Graag zou ik willen weten hoe het zit met de vergoeding van het abonnement van persoonsalarmering bij een niet aangesloten zorgverlener.
Hoeveel wordt vergoed vanuit de 2 en 3 stereen aanvullende verzekering bij een basis zeker en een basis exclusief verzekering.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding abonnement persoonsalarmering bij niet aangesloten zorgverlener

OPGELOST
6 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding abonnement persoonsalarmering bij niet aangesloten zorgverlener

Webcare
Hoi Bredeero2 Welkom op ons forum en leuk dat je meteen zo actief bent.
Persoonlijke alarmeringsapparatuur wordt vergoed uit de basisverzekering. Zowel de Basis Zeker, Basis Budget als Basis Exclusief biedt 100 % vergoeding bij een gecontracteerde zorgverlener.
Voor niet gecontracteerde leveranciers: Basis Zeker max 80% van het gemiddeld gecontracteerd tarief, Basis Budget 75% en Basis Exclusief 100 % bij niet- gecontracteerde zorgverleners.
Vanaf aanvullend twee sterren is er vergoeding voor het abonnement.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker
Hartelijk voor uw reactie. helaas heb ik nog geen duidelijk antwoord op mijn vraag.
Mijn vraag is wat de vegoeding is voor het bijbehorende abonnement bij een niet gecontracteerde alarmcentrale (Azora in dit geval). Ik weet dat er geen vergoeding is vanuit de basisverzekering. Hoe het precies zit met de diverse aanvullende verzekeringen (en dan met name om een niet-gecontracteerde centrale, zoals Azora), dat kan ik nergens vinden. Dus hopelijk kuntu hier nog een antwoord op geven. Alvast hartelijk dank.

Bewerkt 
Webcare

In de link lees je o.m: Je krijgt de maximale vergoeding als je naar een leverancier gaat met wie wij afspraken hebben. Ga je naar een andere leverancier, dan krijg je maximaal € 35,- per persoon per jaar voor de abonnementskosten..

- moderator update- Voor 2016 vervalt de abbonnementsvergoeding uit de 2 ster aanvullende verzekering 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker
Wederom dank voor uw reactie. Echter, de link in uw vorige antwoord leidt mij naar een pagina waar wel iets staat over alarmeringsapparatuur, abonnementen, e.d. Op de pagina achter die link staat niets over niet-gecontracteerde zorg. Wel is er een link naar het Reglement Hulpmiddelen 2015. ook hier weer niets te vinden over niet-gecontracteerde zorg. Ik begin me nu heel erg dom te voelen dat ik nergens kan vinden wat de werkelijke vergoeding is voor niet-gecontracteerde zorg (Azora in dit geval). Mogelijk dat u die link nogmaals kunt sturen. Alvast bedankt voor uw geduldige medewerking.

Bezoeker
He, he, ik heb het kunnen vinden. https://www.zilverenkruis.nl/VergoedingenDownloads/Basis-Exclusief-904827-1501-VenV.pdf Dit is de link waarin de voorwaarden gedownload kunnen worden en waarin gesproken wordt van 35 Euro per kalenderjaar. Als ik eerlijk moet zijn vind ik dit een schijntje en in tegenspraak met jullie uitgangspunt (dat ruim medegedeeld wordt op de site) dat er bij een niet-gecontracteerde leverancier (maximaal) marktconform vergoed wordt.
Als consument moet je dus heel goed letten op het woordje maximaal; dat houdt in dat er ook nul vergoed kan worden.
35 Euro per kalenderjaar is absoluut niet marktconform en dus valt het mij tegen wat er vergoed wordt. Ik zal mijn moeder dan ook niet laten overstappen naar jullie als dit zo blijft. helaas, de rest sprak ons wel aan, maar dit is toch doorslaggevend. Mocht u nog van gedachten veranderen, zijn we bereid haar direct bij u aan te melden.

Webcare
Hoi Bredeero2 O jee, wilde je niet zoveel zoekwerk bezorgen! Het bedrag staat al genoemd op de link die ik je stuurde. We hebben voldoende contracten met leveranciers voor het abonnement. Je moeder is van harte welkom, fijn dat de andere voorwaarden wel aantrekkelijk zijn. Gaat erom dat je moeder kiest welke zorgverzekeraar het beste bij haar past. Hele fijne dagen alvast.