Vergoeding Orthopedische Binnenschoen

Starter

Geachte meneer/mevrouw,

Momenteel ben ik mij aan het oriënteren voor een nieuwe zorgverzekering. Voor een beenlengteverschil van 6,5 cm heb ik orthopedisch schoeisel nodig. Ik heb op de website van Zilveren Kruis gelezen dat uit de basisverzekering en aanvullende verzekering men 2 paar orthopedische schoenen per kalenderjaar vergoed krijgt. Dit is te zien op de volgende link: https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/vergoedingen/Paginas/Orthopedische-schoenen-en-confectiesch...

Mijn vraag is of 'orthopedische binnenschoenen' ook onder deze vergoeding vallen. In dit geval heb ik het over het jaar 2017. Het gaat om onderstaande soort orthopedische schoenen (een orthopedische binnenschoen) die ik tot nu toe altijd bij de orthopedische schoenmaker 'George In der Maur' in Groenekan heb laten maken. 

Voor meer informatie over deze binnenschoen gemaakt door schoenmaker George In der Maur kunt u de volgende link raadplegen: http://www.indermaur.nl/orthopedische-binnenschoen.html. Een verdere uitleg over de orthopedische binnenschoen is te zien in de online folder, te vinden op de pagina van bovenstaande link.

Ik hoop zo snel mogelijk een reactie te ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Christiaan Schilling

• Hulpmiddelen

Vergoeding Orthopedische Binnenschoen

3 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding Orthopedische Binnenschoen

Community Manager

@Christiaansch Goed dat je deze vraag stelt. Orthopedische binnenschoenen of hak- of zoolverhogingen worden vergoed vanuit de basisverzekering bij een minimaal beenlengteverschil van 3 centimeter. George In der Maur heeft in 2017 een contract met ons. Verdere informatie vindt je inderdaad in dit artikel.

Starter

Beste Raoul,

Bedankt voor de snelle reactie. Deze informatie stelt mij gerust. Hiermee weet ik genoeg.

Met vriendelijke groet,

Christiaan

Community Manager

@Christiaansch Graag gedaan Christiaan,

Ik wens je een fijne jaarwisseling!