Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Valt de vergoeding van een daisyspeler voor mijn zoon (9 jaar) onder het eigen risico?

Bewerkt 
Geregelde bezoeker

Ik heb een vraag over de vergoeding van een daisy speler.

Mijn zoon van 9 heeft dyslexie. Hij heeft daar behandelingen voor gehad bij een dyslexiecentrum.

Nu komt hij in aanmerking voor een daisy speler. Dit hebben wij aangevraagd bij Lexima. De daisy speler hebben wij vandaag ontvangen.

Nu is mijn vraag: het gaat toch niet van mijn (bijna niet) gebruikte eigen risico af? Mijn zoon heeft een eigen relatienummer.

Ik hoor graag van u.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Valt de vergoeding van een daisyspeler voor mijn zoon (9 jaar) onder het eigen risico?

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: Valt de vergoeding van een daisyspeler voor mijn zoon (9 jaar) onder het eigen risico?

Moderator
Moderator

Hallo @Jeanine,

Welkom terug op de community! Het wettelijk eigen risico is niet van toepassing op jouw zoon. Dit komt omdat hij nog geen 18 jaar is. Het duurt dus gelukkig nog wel even voordat hij een wettelijk eigen risico heeft Smiley Knipoog. Het eigen risico is daarnaast ook persoonsgebonden, de kosten van een gezinslid vallen dus nooit onder jouw wettelijke eigen risico. Je kunt in de kennisbank meer lezen over het eigen risico. 

Heb je zo voldoende antwoord op jouw vraag? 

Groet,

Jan

Re: Valt de vergoeding van een daisyspeler voor mijn zoon (9 jaar) onder het eigen risico?

Geregelde bezoeker

Bedankt voor het antwoord Jan!