Scleralenzen voor keratoconus

Nieuwkomer

Hoi! 

Een aantal jaar geleden is door mijn optometris keratoconus vastgesteld in beide ogen. Meer informatie over keratoconus: https://www.umcutrecht.nl/nl/Ziekenhuis/Ziekte/Keratoconus

Het zicht van patienten met keratoconus kan niet worden verbeterd met een bril, maar alleen met speciaal aangemeten contactlezen. Zo ook in mijn geval. Ik heb nu speciale contactlezen, zogenoemd 'sclera lenzen'. Sinds ik deze lenzen heb is mijn zicht erg verbeterd. 

Voor deze contactlezen betaal ik aan mijn optometrist maandelijks een bedrag. Afgelopen jaar heb ik mijn jaarnota van deze contactlezen ingediend, maar ik kreeg niks vergoed. 

Nu vroeg ik me af of hier wel vergoedingen voor bestaan? Kan iemand me hier wegwijs in helpen? 

Scleralenzen voor keratoconus

1 ANTWOORD 1
Highlighted

Re: Scleralenzen voor keratoconus

Webcare
Webcare

Hoi Stijn! Leuk dat je ons hier weer weet te vinden.
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom de scleralenzen niet vergoed zijn. Ik wil dat graag voor je uitzoeken.
Wil je mij een privébericht sturen met jouw relatienummer, adres en geboortedatum?
Alvast bedankt! 
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.