Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Parkinson rollator

Voorbijganger

Mijn vader heeft parkinsonisme en loopt daardoor als een dronkeman en trilt behoorlijk. Hij heeft 2 gewone rollators staan maar die zijn instabiel en te beweeglijk voor hem.
Mede door zijn oefentherapeut is een Parkinson rollator aangevraagd, papieren zijn door haar en huisarts ondertekent en de neuroloog was het er helemaal mee eens dat hij deze rollator nodig heeft.
Hij heeft er zelfs al mee gelopen en dat ging erg goed en daar was er heel blij mee.
De rollator werd aangevraagd en tot onze stomme verbazing moest er iemand langskomen om te kijken of hij deze rollator wel mocht hebben. De oefentherapeut, de huisarts en neuroloog zijn het er allemaal over eens dat hij deze rollator nodig heeft maar de man met zijn laptopje besliste anders.
Mijn vader heeft geen last van freezings verschijnselen dus kan hij fluiten naar zijn rollator!
Dus alleen echte parkinson patiënten krijgen een rollator vergoed maar diegene met parkinsonisme kunnen dood vallen.
Let wel, als hij een heup breekt dan jaagt hij in 1 keer die 900 euro er aan ziekenhuis kosten doorheen en kan dan ook meteen door naar het revalidatie centrum. Hier krijg ik als reactie op, van de man met de laptop, dat het revalidatie centrum niet door hun betaalt wordt maar door de awbz!
Volgende vraag was wat voor een rollator we dan voor mijn vader aan konden schaffen die stabiel is en die pas rijdt als je de handremmen ingedrukt houdt, was het antwoord de Parkinson rollator!
Dus omdat mijn vader geen freezings verschijnselen heeft maar wel de rest van de Parkinson klachten heeft en zelfs nog harder achteruit gaat dan een Parkinson patient dat maakt niets uit, het zijn nu eenmaal de regels en mag hij een rollator van 900 euro zelf aanschaffen!
Dank je wel zilveren kruis!!!
We zijn hard op weg om een derde wereld land te worden

• Hulpmiddelen

Parkinson rollator

OPGELOST
4 ANTWOORDEN

Re: Parkinson rollator

Moderator
Hi,

Ik snap dat het erg vervelend is voor jouw vader dat de vergoeding voor een rollator is afgewezen. Graag leg ik uit wat de situatie is.

Wanneer er een voorschrift is voor een rollator wordt deze bepaald door de leverancier. Wanneer de leverancier niet vanaf het voorschrift kan beoordelen of de rollator inderdaad noodzakelijk is kan het heel goed dat hij iemand langs stuurt. De beoordeling wordt dus gedaan door iemand met expertise. Wij houden ons qua vergoeding aan de beoordeling van de leverancier.

Wanneer je het niet eens bent met deze beoordeling kan er een klacht worden ingediend bij ons. Wij zullen hier dan opnieuw naar kijken. Hier voor kun je hier terecht. Onze klachtenafdeling zal binnen een aantal werkdagen contact opnemen.

Nogmaals, ik snap dat het vervelend is maar dit is de uitleg en procedure die ik je nu kan geven. Wanneer je vragen hebt hoor ik het uiteraard graag.

Voorbijganger
Michelle van Zilveren Kr... schreef:
Hi,

Ik snap dat het erg vervelend is voor jouw vader dat de vergoeding voor een rollator is afgewezen. Graag leg ik uit wat de situatie is.

Wanneer er een voorschrift is voor een rollator wordt deze bepaald door de leverancier. Wanneer de leverancier niet vanaf het voorschrift kan beoordelen of de rollator inderdaad noodzakelijk is kan het heel goed dat hij iemand langs stuurt. De beoordeling wordt dus gedaan door iemand met expertise. Wij houden ons qua vergoeding aan de beoordeling van de leverancier.

Wanneer je het niet eens bent met deze beoordeling kan er een klacht worden ingediend bij ons. Wij zullen hier dan opnieuw naar kijken. Hier voor kun je hier terecht. Onze klachtenafdeling zal binnen een aantal werkdagen contact opnemen.

Nogmaals, ik snap dat het vervelend is maar dit is de uitleg en procedure die ik je nu kan geven. Wanneer je vragen hebt hoor ik het uiteraard graag.

Voorbijganger
Wc Eend schreef:
Hi,

Mijn vader heeft geen stap gezet, hij heeft alleen op de bank gezeten en daar kan de leverancier met zijn expertise een oordeel over geven of mijn vader een parkinson rollator nodig heeft!

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Hi wc eend, (leuke forum naam trouwens, welkom nog!) Ik raad je aan het advies van mijn collega Michelle op te volgen. Dit is het enige dat we jou kunnen vertellen. Er zijn voorwaarden aan een vergoeding. Degene die bij jou vader is langs gegaan loopt de voorwaarden voor vergoeding af. Het is altijd vervelend als iemand buiten de vergoeding valt. Daarom kan je altijd een verzoek laten doen om er nog een keer naar te kijken.