Overstappen aanvullende verzekering; vergoeding (brillen / lenzen) weer opnieuw?

Starter

Goedenavond,

Momenteel ben ik aanvullend verzekerd met 2 sterren. Daarbij zit een vergoeding lenzen / brillen van 100,- per drie jaar. Dit "potje" is inmiddels leeg.
Voor 2017 moet ik (vanwege andere zorgkosten) overstappen naar de aanvullende verzekering met 3 sterren. Hierbij zit een vergoeding lenzen / brillen van 150,- per drie jaar. Houdt deze overstap in dat deze tijd opnieuw in gaat, en ik dus weer start met 150,- euro vergoeding?

Mvg

Overstappen aanvullende verzekering; vergoeding (brillen / lenzen) weer opnieuw?

3 ANTWOORDEN

Re: Overstappen aanvullende verzekering; vergoeding (brillen / lenzen) weer opnieuw?

Fanatiekeling

Nee, de drie jaar gaat niet opnieuw in, maar loopt door. Om te profiteren van een nieuwe periode moet u echt van zorgverzekeraar wisselen. Bij een nieuwe zorgverzekeraar begint alles van voor af aan.

Groet, Feina.

Re: Overstappen aanvullende verzekering; vergoeding (brillen / lenzen) weer opnieuw?

Moderator

@Hes

Welkom bij de community. Goed dat je dit even laat uitzoeken. Hoe werkt dat precies als je een hogere aanvullende verzekering neemt?

Feina geeft je al wat  informatie. De vergoedingstermijn van 3 jaar blijft inderdaad doorlopen. Die tijd gaat dus niet opnieuw in. Omdat je van een 2 sterren naar een 3 sterren aanvullende verzekering gaat, wordt het totale maximum bedrag wel hoger. Van 100 euro naar 150 euro. Dit verschil krijg je uiteraard wel tot je beschikking. 

In Mijn Zilveren Kruis kan je je laatste bril vergoeding terug vinden. Meer informatie over de vergoeding, de termijnen en een linkje naar Mijn Zilveren Kruis lees je hier

Starter
Bedankt voor de reacties!