Orthopedische schoenen niet meer te verkrijgen bij perfecte schoenmaker

Voorbijganger

Ik heb voor mijn diabetische voet orthopedische schoenen nodig.

Na mijn eerste 2 paar (bij Penders) was ik zeer ontevreden en voelde mij gepakt , ook ZKA is geflest maar dat weet u niet.

Omdat ik ontevreden was en de kosten onnodig hoog werden gehouden, ben ik naar van Tienen Orthopedie in Schiedam geweest.

Kreeg een geweldig advies en na consult bij revalidatie arts toestemming mijn 2e set schoenen daar te bestellen.

Deze firma is een bedrijf (3e generatie) van Orthopedisch schoenmakers, en een zeer hoog vakmanschap gehalte.

Omdat ik van schioenfirma veranderd was, werd ik na enige tijd "op het matje geroepen" door een revalidatie arts die destijds de firma Penders voorstelde.

Dat geeft te denken, ik ben beroepshalve zeer nauw betrokken geweest bij dit soort acties in de industrieele wereld.

Nu blijkt dat ik voor mijn volgende paar (paren) niet meer terecht kan bij van Tienen, die zijn niet gecontracteerd.

Ik ben daar zeer teleurgesteld, zo niet boos over en vraag mij dan ook af waarom ik daar niet meer tercht kan, met andere woorden: wat is uw motivatie om een perfecte firma uit te sluiten en een twijfelachtige leverancier te bevoordelen.

Graag een duidelijk ( en dus niet een vaag ) verhaal.

Ik denk dat ik als patient daar recht op heb.

Met vriendelijke groet

Jan van Eerten

Orthopedische schoenen niet meer te verkrijgen bij perfecte schoenmaker

3 ANTWOORDEN

Re: Orthopedische schoenen niet meer te verkrijgen bij perfecte schoenmaker

Moderator

@janvaneerten,

Wat vervelend dat je slechte ervaringen hebt gehad met een orthopedisch schoenmaker. Goed dat je middels dit topic hier toch een signaal over achterlaat. Ik heb je signaal daarom ook doorgegeven aan mijn collega's die gaan over de inkoop van orthopedische schoenen. 

Maar daar gaat je vraag niet over. Je vraagt je af waarom van Tienen niet gecontracteerd is. Zeker gezien je positieve ervaringen. Ik wil je alvast laten weten dat ik je vraag intern heb uitgezet bij onze inkopers.

Ik kom er bij je op terug! 

Ben trouwens wel benieuwd hoe dit ging in de industriële wereld. Waar je zo te lezen zeer nauw bij betrokken bent geweest. Heb je het dan over het "op het matje roepen" of de inkoop? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger

Beste Eva

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik bedoelde "op het matje roepen".Het geeft toch te denken dat ik voor mijn move naar van Tienen verantwoording moet afleggen aan een medicus. Mijn verwijzing naar de industrie geldt dan ook het feit dat erg close banden met leveranciers onmiddellijk nader bekeken worden.

Als het over verwijzing naar de industrie gaat (ik was 40 jaar technisch inkoper, waarvan 25 jaar bij een grote multinational (u kunt zien welke , vanwege de verbinding die ik nog heb ivm mijn premie etc.) dan kan ik daar professioneel op antwoorden als ik de reactie van uw afdeling inkoop verneem.

Ik hoor graag nader van u.

M.Vr. Gr.

Jan van Eerten

Moderator

Hoi Jan,

Ik heb een terugkoppeling ontvangen van mijn collega van de afdeling inkoop. Dus zoals beloofd het antwoord op je vraag, inclusief nog wat extra informatie over de inkoop van 2016. 

Het klopt dat van Tienen geen contract heeft voor 'nieuwe orthopedische schoenen'. Deze schoenenleverancier is afgevallen omdat hij te weinig punten heeft gescoord op kwaliteit én prijs. Daardoor behoort de schoenenleverancier niet tot de 85% gegunde schoenenleveranciers die een contract aangeboden hebben gekregen.

Ik begrijp dat jouw ervaringen met deze leverancier anders zijn. Maar dit is uiteindelijk wel de reden waarom er voor 2016 geen contract is aangeboden. 

Hieronder nog wat uitleg over de inkoopprocedure voor 2016, er zijn namelijk een aantal dingen veranderd. 

Ik gebruik de benaming 'nieuwe orthopedische schoenen', omdat we het ook zo noemen op onze zorgzoeker. Als je daar kijkt, zie je ook een andere categorie terug, namelijk 'reparatie en service'. Zoek je daarop, dan staat van Tienen wel op de lijst. Dit zijn nieuwe categorieën, waar we er in 2016 mee zijn gaan werken. Dit komt omdat we voor de inkoopronde 2016 een inkoopprocedure zijn gestart om meer inzicht te krijgen in de kosten en kwaliteit van schoenen. En daar zijn 85% van de aanbieders in geselecteerd voor een contract. Er zijn dus een aantal leveranciers uitgevallen voor nieuwe leveringen. Dit is de reden waarom het 'service en reparatie' contract in het leven is geroepen. Zodat klanten wel met hun bestaande schoenen naar de oude leverancier kunnen (als die een servicecontract heeft afgesloten.) 

Indien dit van toepassing is op je situatie, van Tienen heeft wel een servicecontract. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.