Onduidelijkheid vergoeding krabpakje

Nieuwkomer

Mijn zoontje van 3 maanden heeft constitutioneel eczeem. Nu heeft de dermatoloog een krabpakje voorgeschreven. Ik heb gekeken bij vergoedingen en daar staat dat een krabpak 100% word vergoed in de basisverzekering maar als het antibacteriële middelen in de vorm van zilver, AEM5772/5 en chitosan bevat niet. Nu bevatten de 2 soorten die de dermatoloog wilde voorschrijven beide 1 van deze middelen.  En als ik krabpakjes op internet opzoek bevatten ze ook allemaal 1 van deze middelen. Nu is mijn vraag welke soort krabpakjes er dan wel door jullie worden vergoed?

alvast bedankt.

mvg

Onduidelijkheid vergoeding krabpakje

1 ANTWOORD

Re: Onduidelijkheid vergoeding krabpakje

Medewerker

Hey @Mich86

Wat vervelend om te lezen dat de kleine zo'n last heeft van eczeem. Vanuit het Zorginstituut is bepaald dat verbandkleding met toevoeging van antibacteriële middelen in de vorm van zilver, AEM5772/5 en chitosan uit de basisverzekering is gehaald. Het is namelijk niet bewezen dat antibacteriële verbandkleding bij constitutioneel eczeem werkt. Ook zijn er bijna geen gegevens over het effect van verbandkleding met antibacteriële toevoeging in vergelijking met andere verbandkleding. 

Ik durf je niet te vertellen welke alternatieve krabpakjes wel vergoed worden. Belangrijk is om direct met het indicatieformulier naar een gecontracteerde leverancier te gaan. Deze beoordeelt. welke krabpakjes in aanmerking komen voor vergoeding.

De gecontracteerde leverancier is in dit geval een apotheker die bij ons aangesloten is. Wie dit in de buurt zijn vind je op onze zorgzoeker. Zij kunnen je vertellen welke krabpakjes wel vergoed worden. Neem even contact met hen op is mijn advies! 

Succes en sterkte met de kleine toegewenst, vragen? Stel deze gerust. 

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.