Onduidelijkheid declaratieoverzicht & vergoeding pols orthese

Nieuwkomer

Bij mijn declaratieoverzicht is mij opgevallen dat er achter declaratie Medicijnen, bij Thyrax duotab tablet ineens een vermelding staat: "wij vergoeden deze behandeling niet (helemaal)." Dit terwijl het medicijn onder de reguliere vergoedingen valt.??? Dit stond er in het verleden ook nooit bij. Heel vreemd.

Ook bij Dantuma medische speciaalzaken leeuwarden heb ik een pols orthese aangemeten gekregen, maar moet het volledige bedrag zelf betalen, hoe kan dat. Dantuma is toch ook bij het zilveren kruis aan gesloten.?

Heb Dantuma nog om de nota gevraagd, maar zij wilden, konden deze niet geven omdat deze inmiddels naar jullie toe zou zijn gestuurd. Heel vreemd. Zou toch graag een afschrift van deze nota willen ontvangen.

Kunnen jullie deze naar mij toe mailen.

Graag antwoorden op deze twee vragen

• Hulpmiddelen
  • Klantcontact
  • Medicijnen

Onduidelijkheid declaratieoverzicht & vergoeding pols orthese

4 ANTWOORDEN

Re: Onduidelijkheid declaratieoverzicht & vergoeding pols orthese

Fanatiekeling

Zie twee andere onderwerpen over dit schildklier medicijn: 

1. https://altijdantwoord.zilverenkruis.nl/t5/Vergoedingen-en-Zorg/Waarom-wordt-mijn-medicatie-Thyrax-n...

2. https://altijdantwoord.zilverenkruis.nl/t5/Vergoedingen-en-Zorg/Is-levothyroxine-uitgezonderd-van-he...

Mijn conclusie aan het eind van het eerste onderwerp is, dat Zilveren Kruis het wèl volledig moet vergoeden. In  het tweede onderwerp, van topicstarter Saskia Den Haan heeft Zilveren Kruis namelijk geantwoord dat levothyroxine uitgeconderd is van het preferentie- en substitutiebeleid. 

Volgens mij heeft Zilveren Kruis nog geen reactie gegeven op mijn conclusie aan het eind van het eerste onderwerp.

Groet, Feina.

Fanatiekeling

Vragensteller wacht op antwoord!

meerdere vergoedingskwesties.

Groet, Feina.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hi Reino, ik kan niet zo bepalen waar dit door komt. Het zou kunnen dat het hier eigen risico betreft, maar om het zeker te weten moet ik even in je gegevens kijken. Mag ik in privé bericht daarvoor je relatienummer en geboortedatum? Je stuurt een privé bericht door te klikken op mijn naam, te kiezen voor profiel en aan de rechterkant de privé bericht optie te kiezen (boven de blauwe knop "Jeppe als vriend toevoegen"). 

Fanatiekeling

En wat is het resultaat? Betrof dit een eigen-risico-geval? 

En kan de toelichting op een afrekening misschien duidelijker ( dit kwam in een ander topic ook al ter sprake): er moet natuurlijk duidelijk een verschil zijn tussen niet-vergoeden-op-basis-van-polisvoorwaarden enerzijds  en niet-vergoeden-omdat-dit-onder-eigenrisico-valt anderzijds.

Gebruikt Zilveren Kruis voor deze beide situatie dezelfde afwijzingsreden? Dat is dan erg onduidelijk.

Groet, Feina.