Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Nieuwe aanvraag hoog-laag bed

Starter

Hallo,

Mijn vader heeft vanaf ca maart een hoog-laag bed beneden in de kamer staan i.v.m. een operatie.

Ook is hij zeer slecht te been (zenusbeschadiging in zijn been waardoor hij heel moeilijk trap kan lopen / en hij is vaak gevallen de laatste tijd..).

Nu heeft hij een melding gehad dat het hoog-laag bed nog maar kort vergoed word.

Is het misschien ook mogelijk dat het bed langer kan blijven staan (nog ca een half jaar; dan kan hij waarschijnlijk over naar een andere woning met bed beneden) en word dit alsnog vergoed i.v.m. zijn slechte conditie??

Nieuwe aanvraag hoog-laag bed

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: Nieuwe aanvraag hoog-laag bed

Moderator
Moderator

Hallo @AS,

Welkom op de community! Ik kan mij voorstellen dat het dan fijn is een woning met een bed beneden te hebben. Ik hoop dat dit snel is geregeld voor jouw vader.

Wat betreft het bed zal de leverancier tijdens de aanvraag in eerste instantie kijken voor welke periode het bed nodig is. We spreken van kortdurend gebruik van een hulpmiddel wanneer het tot een periode van 26 weken gebruikt wordt. Indien een hulpmiddel langer dan 26 weken nodig is dan spreken we van langdurig gebruik en dat is ook mogelijk.  Je kunt voor de verlenging contact opnemen met de leverancier van het bed. Zij kunnen je informeren over de mogelijkheden. Wil je laten weten of het is gelukt? 

Groet,

Jan 

Re: Nieuwe aanvraag hoog-laag bed

Starter
Hallo Jan
Ik heb contact gehad met Vegro. Deze vertelden mij dat rond de tijd van verloop contract er een brief zou volgen voor evt verlenging. Ik heb zilveren kruis genoemd en volgens haar zou dit geen probleem zijn . Tot nu toe dus opgelost