Moet ik mijn bril terugbetalen als ik na twee jaar mijn aanvullende verzekering verlaag?

Starter

Vanaf twee jaar betal ik drie sterren aanvullende verzerkering. Ik wil graag bril kopen. Vanaf volgend jaar wil ik graag mijn aanvullenede verzerkering veranderen voor een ster. Dar zit geen vergoeding voor bril in. Nu heb ik €150 vergoeding voor bril. Als verander ik mijn pakket, moet ik dan iets terugbetalen? Kan ik het hele bedrag gebruiken?

Moet ik mijn bril terugbetalen als ik na twee jaar mijn aanvullende verzekering verlaag?

4 ANTWOORDEN

Re: Bril na twee jaar van de aanvullende verzerkering betalen

Community Manager

@AnnaZawada Hoi Anna, als ik je goed begrijp gaat het om de vergoeding van een bril per 3 kalenderjaren. Die is in de aanvullende verzekering met 3 sterren inderdaadn 150 euro. Nu wil je na twee jaar je aanvullende verzekering verlagen naar 1 ster en vraagt je af of je dan een gedeelte van de vergoeding moet terugbetalen. Dat hoeft niet. De vergoeding geldt per 3 kalenderjaren, wat inhoudt dat je één keer in de drie jaar recht hebt op de vergoeding. Geef je in het eerste jaar 150 euro uit aan een bril, dan is de vergoeding op en heb je de komende twee jaar geen recht op een vergoeding. Pas na het derde jaar heb je dan weer recht op een vergoeding. Je hoeft het dus niet terug te betalen omdat je minder dan 3 jaar een aanvullende verzekering met 3 sterren hebt gehad. Geeft dit zo antwoord op je vraag?

Re: Moet ik mijn bril terugbetalen als ik na twee jaar mijn aanvullende verzekering verlaag?

Starter
Ja, dat is precies wat vraag ik over. Dankuwel

Re: Moet ik mijn bril terugbetalen als ik na twee jaar mijn aanvullende verzekering verlaag?

Fanatiekeling

Mag ik om een verduidelijking vragen?

Ik wil graag weten of Anna de nieuwe bril ook in 2017 mag kopen. Krijgt ze dan ook nog €150 vergoeding?

Groet, Feina.

Community Manager

@Feina Als Anna haar aanvullende verzekering per 1 januari verlaagd naar 1 ster heeft ze geen recht meer op vergoeding van een bril of lenzen.