Luier vergoeding

Nieuwkomer

Goedendag,

Ik maak elke nacht gebruik van een luier omdat ik last heb van bedplassen en na allerlei onderzoeken er geen uitkomst is waardoor dit komt. Om te voorkomen dat ik geen nachtrust heb draag ik s'nachts een luier. Deze werden vroeger vergoed, maar dit is nu al 4 jaar niet meer het geval. Ik was benieuwd of dit alweer terug is. Daarnaast ben ik benieuwd of jullie de services bieden om het materiaal bijvoorbeeld wel te bestellen of om te praten met iemand die mij kan adviseren welk materiaal ik het beste kan gebruiken. Ik ben benieuwd naar jullie mogelijkheden betreffende bedplassen.

bedankt.

Groet,

Kris 

• Hulpmiddelen

Luier vergoeding

2 ANTWOORDEN

Re: Luier vergoeding

Moderator

Vervelend dat er na verschillende onderzoeken nog steeds geen uitkomst is over de oorzaak van jou probleem @Krispijn Als ik je berichtje goed begrijp ben je op zoek naar een plek waar je je materiaal kan halen en waar iemand samen met jou kan kijken welk materiaal jij het beste kunt gebruiken. Daarnaast wil je graag weten hoe het met de vergoeding zit. 

Een vergoeding voor incontinentie materiaal in jouw situatie is er helaas niet. Je leest dit op onze website. Ik kan mij goed voorstellen dat je graag contact hebt met iemand over een advies met betrekking tot het materiaal. Wat ik je daarin eigenlijk als enige kan adviseren is dit gesprek aan te gaan met je leverancier. Heb je op dit moment een vaste leverancier waar je denk je terecht kunt om advies te vragen? Je kunt ook eventueel via zk.nl/zorgzoeker een leverancier zoeken bij jou in de buurt. 

Mocht je toch nog vragen hebben Kris, laat het gerust weten.

Re: Luier vergoeding

Fanatiekeling

Een wijkverpleegkundige heeft er misschien verstand van. Volgens mij valt dit onder de basisverzekering en kun je daar om hulp vragen. En volgens mij kost een consult bij de wijkverpleegkundige geen eigenrisico

Groet, Feina.