Krijg ik een vergoeding omdat ik niet tegen stof kan in verband met astma?

Nieuwkomer

ik stuur deze mail omdat astma ziekte heb.ik heb dat komt omdat ik astma ziekte heb en ik kirijg ataks ook als ik naar kleiding zaaken gaat.ik heb naar kleideng zaaken gaat.ik hebnaar mijn zorgverzekeraar gebeld en heb aan hun doorgegeven dat ik spullen bij mijn in huis veel stof bewaard of inhoud wil ik wegdoen en anti allergie spullen kopen.omdat ik moeilijk ademd door die stoffen.zorgverzekeraar heft door gegeven aan mij dat hun %50 daar hun woordt vergoed.voor resterende %50 moestik met u in contact komen omdat ik niet kan betalen. mvg c.yilmaz ik willen mantol gordejn kussen dekbed stofzoker hoeslaken

mvg
c.yilmaz

Krijg ik een vergoeding omdat ik niet tegen stof kan in verband met astma?

1 ANTWOORD

Re: Krijg ik een vergoeding omdat ik niet tegen stof kan in verband met astma?

Webcare

Hoi,
Leuk dat je onze community hebt gevonden @cyilmaz. Welkom! Allergeenvrije en stofdichte hulpmiddelen (zoals matrashoezen en dekenhoezen) worden niet uit de zorgverzekering vergoed. Dit zijn wel hulpmiddelen die je mogelijk vergoed kan krijgen vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO). De WMO wordt verzorgd door je gemeente. 

Neem daarom zeker contact op met je gemeente om te vragen of je de hulpmiddelen die jij nodig hebt vanuit de WMO vergoed kan krijgen. Heb je dit misschien al gedaan?

Wij hebben wel kortingsafspraken met Allergiezorg gemaakt voor het aanschaffen van allergeenvrije hulpmiddelen. Uit je bericht denk ik op te maken dat je hierover contact met ons hebt gehad. 

De kortingafspraken lopen op tot 50% voor allergeenvrije en stofdichte matrashoezen en dekenhoesen. Via deze link kom je bij de website van Allergiezorg:

https://www.allergiezorg.nl/

Het gaat dus niet om een vergoeding maar om een korting. De rekening die overblijft betaal je zelf. Is het een beetje duidelijk voor zover? 

Bart