Is er een vergoeding voor een daisyspeler?

Bewerkt 
Voorbijganger

Mijn dochter heeft dyslexie. Dat speelt natuurlijk al vele jaren maar is nu officieel vastgesteld. Er wordt aangeraden een daisy apparaat aan te schaffen. Voor ik dat doe wil ik wel zeker weten dat dit vergoed wordt door Zilveren Kruis. Voor zover ik uit de voorwaarden op kan maken wel maar kunt u mij zekerheid geven? M.vr.gr. Tanja Verbij

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Is er een vergoeding voor een daisyspeler?

1 ANTWOORD

Re: Is er een vergoeding voor een daisyspeler?

Moderator

Goedemiddag Tanja, logisch dat je hierin zekerheid zoekt. Ik ben met je mee gaan kijken en ik heb de volgende informatie op onze website gevonden. Wat je hierin eigen leest is dat er een vergoeding is vanuit de basisverzekering maar dat er wel een aanvraag en motivatie nodig is.

In het geval van jouw dochter is het belangrijk dat er een aanvraag en motivatie door de gz-psycholoog of orthopedagoog moet worden gegeven. Met die aanvraag en motivatie kun je direct naar een gecontracteerde leverancier die voor jouw dochter kan beoordelen of zij een vergoeding krijgt. Ik kan je dus niet de zekerheid geven die je hoopte maar ik hoop dat ik je in elk geval een beetje op weg heb geholpen. 

Informatie over een gecontracteerde leverancier lees je hier. Je kunt hier direct je postcode op plaats intypen en een leverancier bij jullie in de buurt vinden.