Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Is er een vergoeding bij slaapapneu (snurkbeugel)?

Starter

wordt een snukbeugel ook wel voor apneu gebruikt door de zorgverzekeraar vergoed ?
ik las dat je eerst naar een KNO arts toe moet die kan bevestigen of  je apneu hebt .
maar er zijn ook mensen die soms last hebben van apneu maar veel erger elke nacht enorm snurken.
dit leidt tot vermoeidheid  en soms in de ochten uren een mate van hoofdpijn.
ik heb op proef De SnörEx® luchtwegorthese mogen proberen, afgezien van de gewennings periode hielp dit ding wonder boven wonder tegen het snurken
ik had geen hoofdpijn meer en was meer uitgerust.

waarom wordt dit hulpmiddel niet vergoed ? ook al is het voor 50% procent.

groetjes Eduard

• Hulpmiddelen

Is er een vergoeding bij slaapapneu (snurkbeugel)?

OPGELOST
3 ANTWOORDEN

Re: Is er een vergoeding bij slaapapneu?

Moderator

Hoi Eduard,

Fijn om te horen dat er iets is wat voor jou helpt tegen het snurken. Kan me voorstellen dat het fijn is eindelijk eens uitgerust wakker te worden. Er is echter door de overheid een keuze gemaakt om bepaalde hulpmiddelen te vergoeden vanuit de basisverzekering. De inhoud van de aanvullende verzekering wordt door Zilveren Kruis zelf bepaald. Om de inhoud hiervan te bepalen kijken wij naar de behoefte van de verzekerde en de prijs voor de aanvullende verzekering.

Kan je zo verder met deze informatie?

Starter

Hoi Michelle,
Bedankt voor het antwoord, je schrijft ;
De inhoud van de aanvullende verzekering wordt door Zilveren Kruis zelf bepaald. maar je schrijft ook ,om de inhoud te bepalen kijken wij naar de behoefte van de verzekerde en de prijs voor de aanvullende verzekering.
begrijp ik het goed dat dit hulpmiddel wel wordt vergoed in een aanvullende verzekering zonder dat een KNO arts wordt geraad pleegt ?

als ik eerst naar een KNO arts toe moet dan keurt hij mij af omdat het  "apneu "af en toe is. wil een verzekerde in aanmerking komen dan moet de apneu aanval elke nacht zijn in ernstige mate. Ergens heel flauw, als een hulpmiddel help dan is het af en toe ook verholpen.Naar een KNO arts toe gaan is een extra kosten post  voor de zilveren kruis.

als dit hulpmiddel in een aanvullende verzekering wordt opgenomen "al dan niet voor 100% "vergoeding dan is dit ook een besparing voor het zilverkruis en is de
patient geholpen.

ik heb het hulpmiddel mogen proberen,bij mij hielp het, misschie kan het ziverenkruis een deel vergoeden ??

Groetjes Eduard

Webcare

Hallo Technicus
Goed dat je vraagt of er een gedeeltelijke vergoeding mogelijk is voor de SnörEx.
Ik snap je conclusie van de KNO- arts en het uitsparen van kosten als de SnörEx vergoed wordt uit het aanvullende pakket.

Volgens de voorwaarden is er echter geen vergoeding uit de Beter Af Plus Polis voor de snurkbeugel. Ook is er geen gedeeltelijke vergoeding.
Natuurlijk is dat jammer omdat jij er wel mee geholpen bent.
Er is een speciaal apneuforum.

Bekijk ook eens het blog over slaapapneu: Apneu, zoveel gevaarlijker dan ‘gewoon’ snurken

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.