Ik kom van een andere verzekeraar. Kan ik dit jaar een bril declareren bij Zilveren Kruis?

Voorbijganger

Ben sinds 1-1-2016 klant bij Zilveren Kruis. Heb in 2014 bij de eerdere zorgverzekeraar een nieuwe bril gedeclareerd. Kan ik nu bij Zilveren Kruis dit jaar (2016) weer een nieuwe bril declareren?

• Hulpmiddelen
  • Ogen en oren

Ik kom van een andere verzekeraar. Kan ik dit jaar een bril declareren bij Zilveren Kruis?

4 ANTWOORDEN

Fanatiekeling

Ja, u kunt weer een nieuwe bril kiezen. Dat is het voordeel van wisselen van zorgverzekeraar. 

Misschien geldt dit niet als u van een ander Achmea label af komt ( bijvoorbeeld Agis, FBTO, Avero Achmea): het kan zijn dat er 1 gezamenlijke administratie is. Maar komt u bijvoorbeeld van Menzis, dan weet Achmea niet dat u daar al een bril gehad heeft.

Groet, Feina.

Re: Ik kom van een andere verzekeraar. Kan ik dit jaar een bril declareren bij Zilveren Kruis?

Voorbijganger

....Avero Achmea.......

Voorbijganger

Dank voor de reactie. De vorige was Avero Achmea. Hierbij rijst bij mij wel de vraag of er hier sprake kan zijn van een gezamenlijke administratie. Ze presenteren zich als afzonderlijke zorgverzekeraas. Het onderling koppelen van administraties en dus ook van privacy gevoellige informatie zou wel eens een wettelijke beperking kunnen hebben..... zal maandag eerst maar eens proberen telefonisch duidelijkheid hierover te krijgen.

Re: vergoeding?

Medewerker

Hallo @Sjorsss,

Van harte welkom bij Zilveren Kruis en de community!

Door de overstap heb je een nieuwe verzekering afgesloten en hiermee weer recht gekregen op de vergoeding. Bij de overstap maakt het niet uit of je naar een andere maatschappij bent gegaan of naar een ander Achmea label.