Hulphond eigen risico

Voorbijganger

Ik ben boos. Gefrustreerd. Hoe is het toch mogelijk dat je een hulpmiddel krijgt daar een kwartaal vergoeding voor krijgt......maar eigen risico gaat er eerst af. Dus......ik heb een hulphond. Dit is geen ding. Dit is een gevoelige hond.

Bij plaatsing en in de gewenning kunnen er dingen gebeuren in dat lijfje. Stress van de plaatsing stress van een nieuw leven. Gewenning. Darmen maag alles kan zich uiten in stress. Nou simpel. Je gaat naar de dierenarts.

Want je krijgt een termijn bedrag om je hond te kunnen verzekeren en voer enz. Om je geweldige maatje te kunnen verzorgen. Maatje wat een officieel hulpmiddel is. Maatje wat in de levensloop 42000 euro kost.

Vergoeding om hulphond te krijgen geweldig....ja ik heb hem.

Nu is mijn maatje ziek. Dus je hebt een rekening die verstuur je naar je verzekering van je hond. Maarrrrr eerste 30 dagen kan je geen nota indienen. De rekeningen met controle. Looen op. Gelukkig is het januari. Betaling kwartaal vergoeding hulphond onderhoud. Helaas......nee mevr. Eigen risico gaat er eerst af. Nu ben ik zover dat ik op een punt zit dat ik de dierenarts niet meer kan betalen. Het komt zelfs nu zover dat ik niet de verzorging kan geven aan mijn hulphond omdat iedereen zijn regels heeft. Moet door dit regeltje ik nu mijn derde hulphond kwijtraken? Ja klopt derde hh. 1 pensioen. 1 medisch afgekeurd en met pensioen. En nu dreigt het met mijn 19 maanden oude hond ook verkeerd te gaan omdat ik geen vergoeding krijg. Veel hulpmiddelen gaan zonder eigen risico.

Waarom zo,n belangerijk hulpmiddel onder eigen risico valt.....is mij een raadsel. Mijn lijf gaat slechter. Al is het alleen al door de stress.

Hulphond eigen risico

7 ANTWOORDEN

Re: Hulphond eigen risico

Webcare

Hoi @Hulphond03 Dit moet voor jou extra stress gegeven, je maatje ziek en de tegenvaller van de kosten van het eigen risico die je naast de andere kosten betaalt.

Je vraagt je af waarom dit eigen risico wordt verrekend voor de vergoeding. Je betaalt alleen eigen risico voor kosten van de verzorging van de hond. De overheid wilt dat we bewust worden van de kosten voor zorg.

Zodat er geen onnodige zorgkosten worden gemaakt. En de premie kan lager blijven als je zelf het eerste deel van je zorgkosten betaalt.

Je kunt je eigen risico wel in termijnen betalen, je kunt de betalingsregeling regelen in Mijn Zilveren Kruis.

Ik denk dat je dit allemaal allang weet maar dat ook de verzorging inmiddels een probleem is.  Ik heb de Zorgcoach gebeld voor je en gevraagd wat is hierin verder op andere manieren nog mogelijk is. 

De Zorgcoach verwijst naar de gemeenste Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO). Je kunt bij je gemeente in gesprek gaan over je financiën in jouw situatie.

Ik hoop dat je hond opknapt en als je nog iets wilt weten, vraag het gerust. 

Zijn er misschien andere forumlezers die ervaring hebben en tips? @barbarath, jij misschien?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger

Ik heb inmiddels contact gehad met z.k

Het klopte dus ook niet. 

Ik betaal al in termijnen. Dus dan mogen ze niet het eigen risico ineens ervan af trekken. Want dan betaal je twee keer eigen risico. Hulphond vergoeding is 365 per kwartaal. Eigen risico is 385. Verschil is 20 euro.

Wat zegt z.k? Ja sorry wij kunnen in uw gegevens niet zien dat  in termijnen betaald.

En dat terwijl ik de financiele administratie heb geproken?

Het zou mijn eigen fout zijn?

Heb inmiddels meer mensen waar dit word gedaan en nu ook in de ankers gaan.

Webcare

Hoi @Hulphond03 dit vraagt wel om opheldering, het is natuurlijk de bedoeling dat je geen vraagtekens meer hebt nadat je met ons contact had.

Mag ik eens met je meekijken naar je polis en wil je mij je concrete vraag stellen in een privéberichtje?

Je relatienummer, postcode en geboortedatum is handig om je polis te bekijken.

Klik op mijn naam en dan komt je privébericht bij mij,

Ik hoor graag van je,

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bekend gezicht

Het moet echt een vergissing zijn @Hulphond03. Ik heb ook een hulphond en krijg dus ook die gebruikersvergoeding. Daarbij betaal ik ook mijn eigen risico gespreid. Ik krijg dus elk jaar keurig begin januari € 326,- op mijn rekening gestort. Is nog nooit fout gegaan.

Ik begrijp dat het vervelend is als juist jij degene bent waar het fout gaat, zeker als je ook nog eens niet al te royaal bij kas zit, maar neem van mij aan dat dit niet de gewoonte is bij Zilveren Kruis.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain

Moderator

Bedankt voor je reactie @HSS. Kunnen wij je nog ergens mee helpen of iets uitleggen @Hulphond03? Laat het ons gerust weten.

Voorbijganger

Het is inmiddels opgelost. Het is bij meerdere mensen met hh mis gegaan.

Nu derde jaar dat ik moest bellen en knokken hiervoor. Dus blijkbaar maken ze toch gewoonte ervan.

Moderator

Fijn dat het nu opgelost is, @Hulphond03. Maar wel vervelend dat het voor het 3e jaar op rij mis is gegaan. Ik ga hiervoor nog een 'melding' aanmaken. Hopelijk gaat dat helpen...