Hoortoestellen in bruikleen

Bezoeker

Per januari 2016 heeft Zilveren Kruis de gecontracteerde hoortoestellenwinkels gewijzigd naar Beter Horen en Hans Anders.

Als ik dit jaar nieuwe hoortoestellen aanschaf bij Beter Horen en sluit daar ook een verzekering af voor 5 jaar voor de hoortoestellen.

Wat gebeurt er dan als ik per 1 januari 2017 overstap naar een andere Zorgverzekeraar?  Want ik heb de hoortoestellen van Beter Horen in bruikleen.

Met vriendelijke groet

Mw. Patocka

• Hulpmiddelen

Hoortoestellen in bruikleen

OPGELOST
11 ANTWOORDEN

Re: Hoortoestellen in bruikleen

Starter

Goedemorgen,

Hoortoestellen heb je alleen tijdens de proefperiode in bruikleen. Als de factuur is opgemaakt zijn ze definitief en maakt het niet uit of je in 2017 overstapt naar andere verzekeringsmaatschappij. Zijn ze nog niet definitief dan zou ik zorgen dat de factuur wel op dit jaar staat.

groetjes,

MEB

Moderator

@Patocka Welkom! Leuk dat je hier je vraag over hoortoestellen stelt. 

Fijn dat je meedenkt @MEB

Het klopt dat wij per 2016 alleen met Hans Anders en Beter Horen een contract hebben. Bij deze twee leveranciers worden de hoortoestellen alleen in bruikleen verstrekt. 

Als je overstapt naar een andere zorgverzekeraar en een toestel in bruikleen hebt, dan kan je deze houden. Wij nemen contact op met de nieuwe zorgverzekeraar om afspraken te maken over de overname van het toestel.

Je betaald dan geen dubbele eigen bijdrage.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker

Eva, hartelijk bedankt voor het antwoord.

Het is toch raar dat ik het nergens op de site kan vinden?

Blij dat ik het nu weet.

Met vriendelijke groet,

Anita Patocka

Bezoeker

Hartelijk bedankt MEB voor het antwoord.

Het zal wel aan mij liggen, maar vaak vind ik zulke dingen moeilijk om op de site te vinden.

Met vriendelijke groet,

Anita Patocka

Bezoeker

Hallo MEB,

Bij Beter Horen en bij Hans Anders heb je deze gedurende 5 jaar in bruikleen, zoals zij mij

hebben verteld. Of zie ik het verkeerd?

Met vriendelijke groet,

Anita Patocka

Moderator

Graag gedaan! Wat had jij een logische plek gevonden voor het antwoord op jouw vraag? Zou het bijvoorbeeld helpen als er een verwijzing is vanaf de website naar hier (de community) zodat mensen in het vervolg ook jouw vraag en antwoord kunnen terug lezen?

Bezoeker

Beste Michelle,

Ik heb gewoon het forum via de Zilveren Kruis site gevonden en dacht dat dit de beste manier was om mijn

vraag te stellen.  Het zou inderdaad duidelijker zijn als er een verwijzing zou zijn (naar de community).

Met vriendelijhke groet,

Mw. Patocka

Moderator

Goed om te weten Patocka. Zo weten wij ook waar we nog kunnen verbeterenSmiley Vrolijk

Voorbijganger

Betekent dit dat bij overstappen naar andere zorgverzekeraar het bruikleen hoortoestel mijn eigendom wordt?

Community Manager

@edhoorn Een goede vraag. Ik heb jouw vraag voorgelegd aan de collega die hier meer vanaf weet. Als een verzekerde overstapt naar een andere zorgverzekeraar en een toestel in bruikleen heeft, dan kan hij deze houden. Wij nemen contact op met de nieuwe zorgverzekeraar. Wij maken dan afspraken over de overname van uw toestel. Er hoeft niet opnieuw eigen bijdrage betaald te worden. Als het toestel in eigendom is verkregen, dan is er geen actie nodig bij overstappen naar een andere zorgverzekeraar. Geeft dat zo antwoord op je vraag?

Bezoeker

Raoul, hartelijk bedankt voor de duidelijke uitleg!!.

Met vriendelijke groet,

Anita Patocka