Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Hoortoestel

Nieuwkomer

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over de vergoeding van hoortoestellen. De gecontracteerde audiciens bij Zilveren Kruis kunnen/mogen niet alle merken toestellen aanbieden.  Dit betekent dat ik niet het juiste gehoortoestel kan krijgen. De audicien bevestigt ook dat  een bepaald merk hoortoestel beter voor mij is maar die kan hij niet leveren. Ik kan dit oestel alleen bij een niet gecontracteerde audicien krijgen en moet dan dus alles zelf betalen. Kan iemand mij uitleggen hoe deze constructie in elkaar zit?

Ve Gr. Sylvia

• Hulpmiddelen

Hoortoestel

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: Hoortoestel

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey Sylvia, ik leg je vraag intern neer bij de beleidsbepaler. Hij kan de achtergrond informatie over het inkoopbeleid geven. We komen erop terug!

Re: Hoortoestel

Expert

Hallo Sylvia, Ik ben verbaasd over de informatie die je hebt gekregen van de audicien. Wij bepalen namelijk helemaal niet welk merk toestel de audicien moet leveren. De audicien is er verantwoordelijk voor dat er een toestel wordt geleverd waar jij tevreden mee bent. In de contracten die we hebben afgesloten met de audicien is vastgelegd dat ze over minimaal 3 verschillende merken beschikken. Daarnaast werken we met een landelijk protocol om te komen tot de beste oplossing voor elke situatie. Als er bijzondere situatie is waarin de audicien wil afwijken van het protocol, kan hij dit gemotiveerd aanvragen bij Zilveren Kruis. Als je naar een niet gecontracteerde audicien gaat, krijg je wel een vergoeding voor de aanschaf van een toestel. Deze vergoeding is afhankelijk van je polis (natura / combi / restitutiepolis) en de categorie waarvoor je bent geindiceerd. Je krijgt dan een vergoeding van 75% tot 100% van het bedrag dat een toestel kost bij een gecontracteerde audicien (je betaalt ook bij een niet-gecontracteerde audicien dan nog wel de wettelijke eigen bijdrage van 25%). Het is dus zeker niet zo dat de volledige kosten voor eigen rekening komen. De volledige informatie over deze vergoeding kan je hier terugvinden. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Erik Koekoek Beleidsadviseur