Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Hoog-laag bed

Voorbijganger

Hallo,

Ik heb een vraag over een hoog - laag bed.

Ik woon in een verzorgingstehuis in een inleunwoning en daar gebruiken ze de bedden van Wissner-bosserhoff / Sentida bedden.

Ik val daar helaas niet onder omdat ik andere zorg heb.Ik heb PGB.

Ik heb geinformeerd bij jullie contractpersoon Medipoint, maar die leveren die bedden niet.

Het is een bed met heel veel voordelen voor mij aangezien ik veel op bed lig en veel zorg nodig heb.

Is het ook mogelijk om zo'n bed aan te vragen zonder dat jullie daar een contract bij hebben.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Bijlagen

Hoog-laag bed

9 ANTWOORDEN

Re: Hoog-laag bed

Webcare

Hoi @rooth24,

Goede vraag die je stelt! Ik wil dit graag even voor je uitzoeken, maar dan wil ik je polisgegevens wel ter beschikking hebben. Wil je mij in een privébericht jouw relatienummer toesturen? Dan ga ik z.s.m. voor je aan de slag.

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.

Vaste bezoeker
Hoi Jeroen,

Hetzelfde geld voor mijn vader graag hoor ik van u

Groet

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey Ikram, heb je je gegevens naar Jeroen gestuurd? Hij is er vandaag niet, maar we gaan graag even na hoe iets in een dergelijke situatie werkt. 

Vaste bezoeker

@Jeppe

Ik heb nog geen gegevens opgestuurd aan Jeroen zou jij me eventueel kunnen helpen?

Gr. Ikram00

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey @Ikram00, ik heb navraag gedaan bij Jeroen. De vergoeding van een hoog-laag bed komt uit de basisverzekering gaf hij aan, dus niet uit het PGB. Als je naar een niet gecontracteerde leverancier gaat dan kan de vergoeding lager uitvallen. Ook is het in deze situatief op aanvraag. Die informatie vind je hier. 

Voorbijganger

Hallo Jeroen,

Ik vroeg me af of je nog wat wijzer bent geworden op mijn hoog-laag bed vraag.

Ik heb helaas niets meer van je gehoord.

Groetjes Sandra

Webcare

Hoi @rooth24 excuses dat je vraag nog niet beantwoord is. Wij kunnen helaas niet voor je beoordelen of het bed die jij wenst leverbaar is door een andere leverancier. 

Je vraagt wat je vergoed krijgt als je kiest voor een niet- gecontracteerde leverancier.

Dit is een lager bedrag,  maximaal 75% van het gemiddeld gecontracteerd tarief.

In de Zorgzoeker vind je de gecontracteerde leveranciers. Naast Medipoint zijn dit voor "speciale" bedden:

Vegro telnr. (0800 - 2887766) 

Kersten - Roermond (088 - 5005999)

Is mijn antwoord helder voor je?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bewerkt 
Fanatiekeling

Sandra, @rooth24, klopt het dat jij nog geen antwoord had gekregen op je vraag van meer dan een half jaar geleden? 

Dus jij hebt nog steeds geen bed gekocht? 

Jammer dat je niet eerder antwoord hebt gekregen. Want in de lijst met vergoedingen ongecontracteerd is duidelijk te zien dat met je met een restitutieverzekering véél meer vergoeding krijgt. Dat was wel belangrijk voor je geweest. 

Zilveren Kruis neemt automatisch aan dat je verzekerd bent onder de " Basis-Zeker", dit is de natura verzekering.  En dan wordt maar 75% van het gemiddelde gecontracteerde tarief vergoed, maar bij de restitutieverzekering( die per maand maar €3 duurder is) wordt 100% marktconform tarief vergoed. Vergeet ook niet dat je eerst toestemming moet vragen om naar een niet gecontracteerde partij te stappen. ( lees een van de eerdere reacties van ZK). 

Voor een voorbeeld hoe het werkt met vergoedingen ongecontracteerd zorgverlener heb ik een ander hulpmiddel gekopieerd. ( bij bedden stond namelijk telkens " op aanvraag") 

Orthopedisch schoeisel en orthopedische voorzieningen aan confectieschoenen OSB per paar (na aftrek wettelijke eigen bijdrage van € 70,00) wanneer u jonger dan 16 jaar bent;. € 547,50 € 584,00 € 730,00 € 912,50 .

uitleg: €547,50 is het 75% tarief voor de Basis-Zeker en €912,50 is het 100% marktconforme tarief voor de Basis-Exclusief. Zo kun je zien dat de ene of de andere basisverzekering erg veel verschil maakt. 

Groet, Feina.

Bewerkt 
Fanatiekeling

@Feina Vergeet ook niet dat je eerst toestemming moet vragen om naar een niet gecontracteerde partij te stappen. ( lees een van de eerdere reacties van ZK).  

@Zilverenkruis" Het is mogelijk gebruik te maken van een niet-gecontracteerde leverancier. Je hebt dan wél vooraf toestemming nodig. Je stuurt ons het machtigingen formulier met het voorschrift van de arts / medische motivatie en de offerte ter beoordeling. Wij vergoeden als je een Basis Restitutie / Basis Exclusief polis hebt maximaal 100% WMG tarief of marktconform tarief. "

Groet, Feina.