Hoog laag bed langdurig gebruik.

Nieuwkomer

Mijn zoon is hoog thoracaal verlamt en volledig incontinent. Maakt in de nachturen gebruik van sonde voeding. Volledig rolstoel gebonden.

Mijn dochter is laag thoracaal verlamt en volledig incontinent. Spasmes in handen en benen. Volledig rolstoel gebonden.

24 uur per dag zorg. Overdag vanuit rolstoel. In nacht vanuit bed. (Draaien, wassen, catheteriseren. blaasspoelingen verschonen, sondes vervangen en soms infuus vloeistoffen aanhangen indien nodig).

Sinds kort in staat een eenvoudige transfer te maken maar huidige (standaard) bed is hiervoor totaal ongeschikt. Denk aan schaaf en drukplekken en daarbij veel te laag voor de intensieve zorg vraag. Lever nu letterlijk de zorg op mijn knieen naast het bed. Een tillift is niet aanwezig.

Welke wegen moet ik bewandelen voor een geschikt hoog laag bed met decubitus matras die voor langere tijd (dus jaren) te gebruiken is. 

Als ik deze aanvraag via een AWBZ aanvraag krijg ik een gebruikt bed met schadeplekken die bij transfers langdurige wonden kunnen opleveren aan billen en benen. Dit heeft niet onze voorkeur zoals begrijpelijk is gezien de vele zorg. Daarnaast zal het bed aan verschillende eisen moeten voldoen. 

Kunnen wij zelf bijv. Welzorg benaderen voor hoog laag bed of dienen wij hiervoor indicatie te krijgen via rev. arts of neuro chirurg.  Word dit bed volledig vergoed of dienen wij deze zelf te bekostigen?

(ter verduidelijking.. Het betreft dus inderdaad 2 bedden). 

Kijk uit naar uw reactie.

• Hulpmiddelen

Hoog laag bed langdurig gebruik.

1 ANTWOORD

Re: Hoog laag bed langdurig gebruik.

Webcare

Welkom op ons forum @tantetruus 

Allereerst moet ik even kwijt dat ik stil wordt van de zorgen die jij moet hebben rondom je kinderen. Ik wil je graag op weg helpen met het regelen van de juiste bedden voor je zoon en dochter.

We helpen je  graag verder, we hebben iets meer informatie van je nodig voordat ik het helder is waar je precies moet zijn en welke verwijzing er nodig is.

Onze Zorgcoach heb ik gevraagd hoe het zit met de aanvraag in jullie situatie. We hebben de volgende vragen aan jou:

Is er een indicatie voor intensieve kindzorg die via de zorgverzekering loopt of is er een indicatie vanuit de Wet Langdurige Zorg voor je zoon en dochter?

Dit vragen we omdat er dan duidelijkheid is of wij je hierbij kunnen helpen. Ik adviseer je contact op te nemen met onze collega's Zorgcoach

In een gesprek met jou vertellen zij hoe het werkt met de aanvraag van de juiste bedden.

Je kunt de Zorgcoach bellen of chatten. 

071 - 365 20 40O op werkdagen van 08:00 - 18:00 uur

Natuurlijk ben je van harte welkom als je nog vragen hebt of als we iets voor je kunnen doen.

Hartelijke groet, ook aan je kinderen,

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.