Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Gehoorbescheriming

Nieuwkomer

Hallo,

Het lijkt mij een goed idee om gehoorbescherming in een van de aanvullende pakketten op te nemen. ik heb zelf al een lichte gehoorbeschadiging opgelopen en wil voorkomen dat deze erger wordt. Ik speel veel muziek en in verschillende orkesten. Ik heb al regelmatig met goedkopere oordopjes in gespeelt maar dit speelt niet fijn omdat je dan toch veel dingen niet hoort. gehoorbescherming op maat laten maken is een uitgave maar wel belangrijk. 

Ik vind het raar dat gehoorapparaten wel worden vergoed maar gehoorbescherming (om te voorkomen dat je misschien wel een gehoorapparaat moet) niet wordt vergoed. 

Groeten Charlotte

• Hulpmiddelen

Gehoorbescheriming

2 ANTWOORDEN

Re: Gehoorbescheriming

Fanatiekeling
De ZorgVerzekeingsWET (ZVW) vergoedt kosten bij ziekte, maar is niet opgezet om ziekte te voorkomen. Om dit te veranderen moet u bij de politiek zijn.
Groet, Feina.

Re: Gehoorbescheriming

Webcare
Webcare

Hoi Charlotte, ik snap jouw punt dat wij wel een hoortoestel vergoeden, maar niet een hulpmiddel die de gehoorschade voorkomt! Voorkomen is beter dan genezen, niet waar?
Ik heb jouw idee doorgestuurd naar mijn collega’s die bepalen welke vergoedingen wij in de aanvullende verzekeringen opnemen.

Zoals Feina aangeeft, bepaalt de overheid de vergoeding vanuit de basisverzekering. Ik wil daar aan toevoegen dat wij als zorgverzekeraar de vergoeding uit de aanvullende pakketten samenstellen. Vandaar dat ik jouw idee doorstuur. Wellicht vergoeden wij het volgend jaar wel!

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.