Gebruiksduur therapeutische elastishe kousen

Gast

Ik draag de kousen al jaren die jaarlijks worden aangemeten wat prima verloopt en toch heb ik een vraag over ondanks dat de aanschaf niet duur is,maar laten we met zen allen proberen niet meer te declareren wat nodig is..

Ik krijg elk jaar opnieuw twee paar kousen waarvan ik vind dat je met een paar voldoende heeft,ik doe b.v.op Vrijdag avond mijn kousen uit zoals gewoonlijk die gelijk met de was worden gewassen en s,morgens even moeten drogen en na een paar uur weer gebruik.

Dit betekend dat mijn tweede paar gewoon in de doos blijven en niet gebruikt worden dus met andere woorden een paar kousen per jaar is voldoende als ze op mijn manier gebruikt worden,en ik denk dat het bij veel mensen het zelfde is en niet als gewoonte je tweede paar gebruiken.

Gebruiksduur therapeutische elastishe kousen

10 ANTWOORDEN

Re: Gebruiksduur therapeutische elastishe kousen

Fanatiekeling

Ik heb dit vaker gehoord. Ik heb ook gemerkt dat elastische kousen vaak ' opgedrongen' worden. De zorgverzekeraar zou de leverancier beter moeten controleren.

Ook klagen veel mensen dat de kousen veel te strak zitten. 

Groet, Feina.

Webcare

Beste @wdfaasse1290 Wat een positief geluid dat je zo bewust omgaat met je elastische kousen om kosten uit te sparen.

Ik kan me wel voorstellen dat het niet voor iedereen zo werkt, ik denk hierbij aan wond of voet problemen waardoor 2 paar zelfs heel krap is.

Idee misschien om iets te bedenken waardoor je anderen hier blij mee kan maken? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker

Ik gebruik mijn kousen wel, allebei de paren, en ze zijn na een jaar echt wel aan vervanging toe, wegens zweetvoeten. Ik krijg ze in twee kleuren, een paar zwarte of blauw voor het werk en een paar huidkleur voor onder panty's.

Webcare

Hoi Elly1961 leuk je ontmoeten op onze community, ook heel gaaf je op verschillende topics terug te zien. Wat vind jij van de gebruiksduur? Zou dit volgens jou aan de gebruiker zelf overgelaten moeten worden of zoals nu een besluit dat er recht is op vergoeding van 2 paar elastische kousen per jaar?

groet Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker

Ik denk dat het aan de gebruikers over gelaten kan worden, misschien wel een bericht sturen dat het jaar bijna voorbij is en dat je dan aan kan geven of je ze wel of niet nodig hebt. Ik heb ze wel nodig ieder jaar.

Medewerker

Dat klinkt als een passend oplossing. Enerzijds de controle vanuit de leverancier mocht het nodig zijn en anderzijds de verantwoordelijkheid van de klant om zelf bewust te zijn van het gebruik en de kosten die daarbij gepaard gaan.

Heel mooi, thanks!

Jochem

Geregelde bezoeker

ook ik draag  therapeutische kousen t t hele jaar  en heb 2 paar. Deze zijn echt aan vervanging toe na 12 mnd. Door t vele lopen vallen er gaten in bij de hielen.

heb wel laatst van n kennis 5 paaar zo goed als nieuwe gehad van haar overleden man . met de zelfde maat, 2 paar zaten nog in doos, dus ben ik blij mee, Volgens mij kun je ook gewoon 1 paar afnemen als dat genoeg is.

met vriendelijke groet Merlijn

Moderator

Hoi Merlijn, 

Leuk dat je hier je ervaringen deelt! Als je de slijtage zo omschrijft dan kan ik me wel voorstellen dat jij toe bent aan vervanging na 1 jaar. 
Ik ben wel benieuwd als ik je verhaal lees over die 5 extra kousen. Is het dan alleen de maat die overeen moet komen of zijn er nog andere dingen waar je dan op moet letten? Hoe dan ook wel mooi dat je ze over hebt kunnen nemen Smiley Vrolijk 

Geregelde bezoeker

hoi Eva heb goed op de labels gekeken en de maten en etc zijn t zelfde, ook zijn de gekregen kousen van katoen net als de mijne, 

Er zijn nl ook kousen met nijlon erin maar omdat ik ze na wondroos heb gekregen is nijlon te ruw voor mijn huid,

de  huid is dan dunner en dus kwetsbaarder geworden. 

Dat is iets waar je op moet letten groet Merlijn

Webcare

Wat goed dat je deze tips geeft @Merlijn. Dank je wel.