Extra Vitaal en vergoeding voor ADL hulpmiddelen

Geregelde bezoeker

Ik heb een Extra Vitaal aanvulling én hEDS. Nu zal dat laatste weinig zeggen bij de meeste mensen, maar hEDS is de hypermobiele versie van het Ehlers Danlos Syndroom. Dit laatste heeft als gevolg dat ik veel klachten heb en één daarvan is dat ik tijdens het slapen vaak mijn sleutelbeen en schoudergewricht sub-luxeer.

Nu zag ik op de site van Medipoint een positioneringskussen voorbij komen en wil ik graag weten of dit kussen als een ADL-hulpmiddel wordt gezien en dus ook vergoed.

Wie oh wie kan mij blij maken met een antwoord?

Dank en groeten,

Angela Knuchel

Extra Vitaal en vergoeding voor ADL hulpmiddelen

3 ANTWOORDEN 3

Re: Extra Vitaal en vergoeding voor ADL hulpmiddelen

Webcare

Hoi Angela,
Goede vraag! Ik zoek voor je uit of een positioneringskussen als een ADL-hulpmiddel wordt gezien. Ik heb er een vraag over uitgezet bij onze afdeling die over de polisvoorwaarden gaat. Wanneer ik een reactie krijg laat ik jou dat hier direct weten.

Bart

Webcare

Dag Angela,
Ik heb vandaag een reactie gekregen. Een positioneringskussen wordt niet als een ADL-hulpmiddel gezien. Bij ADL-hulpmiddelen worden hulpmiddelen bedoeld die gericht zijn om dagelijks terugkerende handelingen. Het gaat om handelingen die je moet doen om zelfstandig te kunnen blijven leven op een maatschappelijk acceptable niveau. Een voorbeeld van een ADL-hulpmiddel is een rollator.

Een positioneringskussen valt hier niet onder. Het is een hulpmiddel, maar niet een hulpmiddel dat nodig is om een dagelijkse levensverrichting te blijven doen (zoals lopen, deuren openen etc.). Hopelijk maakt deze uitleg het een beetje duidelijk voor je Angela!

Voor vragen over ADL-hulpmiddelen kan je ook altijd terecht bij Medipoint en Vegro. 

Groetjes,
Bart

Geregelde bezoeker

Hoi Bart,

Jammer, maar dank voor het navragen.

Groeten,

Angela